Maurice Lacroix Masterpiece..welke kiezen?

Ik ben van plan een Maurice Lacroix Masterpiece te kopen alleen weet nog niet welke omdat ze allemaal zo mooi zijn. Ik ben benieuwd op welk horloge jullie keuze zou vallen. Het zijn de volgende horloges.

  • Maurice Lacroix Calendrier Rétrograde
  • Maurice Lacroix Lune Rétrograde
  • Maurice Lacroix Double Rétrograde

Misschien dat iemand plaatjes kan plaatsen? Ik ben daar niet zo handig in.

Ik hoor het graag!

Hoi George,

Dat is een mooi lijstje om uit te kiezen.
De Calendrier Retrograde maakt al lang deel uit van de Masterpiece collectie, en dit model oogste zoveel bijval dat ML vele spin-offs toevoegde. Allemaal even fraai, en allemaal van even goede kwaliteit.

Welke je uiteindelijk kiest is nartuurlijk een persoonlijke keuze.

Ik kan hooguit mijn mening geven over de drie types:

Calendrier Retrograde

Zoals gezegd is dit het horloge waar ML de succesvolle Retrograde lijn begon. De wijzerplaat is prachtig in balans, ondanks dat de datumcirkel groter is dan de gangreservecirkel.

Lune Retrograde

Misschien wel de mooiste spin-off van de Retrograde serie. De getoonde foto betreft een gelimiteerde versie, er is nu ook een stalen versie. Wel een stuk duurder dan het origineel.

Double Retrograde

Technisch heel knap, maar wat mij betreft is de wijzerplaat niet meer mooi in balans. De meerprijs voor de extra retrograde functie is wel aanzienlijk

Kortom, mijn persoonlijke voorkeur is precies de volgorde in jouw opsomming.

De Lune rétrograde zou mijn keus zijn, die duidelijke dag weergave vind ik heel functioneel
en die maanfase is een leuk detail. mooie balans verder op de wijzerplaat, een heel geslaagde spin off
van het originele model.
groet André

De eerste zou mijn keuze zijn (afgaande op de foto’s van Hans). Ik vind die decoratie op de lunet bij de andere twee minder geslaagd. Maar that’s just me.

De eerste, de anderen vind ik net te druk overkomen. Succes met het maken van een keuze tussen deze fraaie horloges!

Ik zou ze gewoon alledrie nemen :smiley:

kijk, das nog es goed advies :slight_smile:

Wat mij betreft ook de luna, maar dan wel als hij leverbaar is met stalen kast, deze kast vind ik minder.

Arjay

Daar sluit ik mij bij aan. De Lune, maar dan inderdaad - indien mogelijk - met een stalen kast.

met dit soort bedragen als keuze zou ik direct voor een ( tweedehands) Jaeger-LeCoultre gaan. Bij ons in de winkel verkopen de ook ML, maar ik ben zelf dan toch meer fan van de “oude” manufactuur merken.