MAURICE LACROIX Pontos S DIVER

Aangezien ik me voor het komend jaar heb voorgenomen een Legend Diver bij elkaar te sparen kwam ik tijdens het random googlen van plaatjes naast de legend diver ook deze beauty tegen:

Volgens mij heb ik deze hier op het forum nog nooit langs zien komen. Iemand die er wat nuttig over kan vertellen?

Hij is er ook met een witte plaat:

Mooi, maar toch een sterke voorkeur voor de longines (ML is ook nog eens duurder 2460€).
De tweede kroon zou ook op 4u moeten staan om in de buurt te komen van de compressor case.

Hands-On: http://www.fratellowatches.com/hands-on-with-the-maurice-lacroix-pontos-s-diver-pt6248/

Wit is ie ook best mooi. Alleen kan het gebruikte lettertype me niet bekoren (te strak en modern) :slight_smile:

Best een mooie klok, alleen is de prijs van deze duiker echt ver boven die van zijn “concurrenten” als de Longines Legend Diver. Daarnaast vind ik het uurwerk echt “ondermaats”, gebaseerd op een SW200 uurwerk met een powerreserve van iets meer dan 30 uur volgens mij.

Hier wat leuk leesvoer:

http://www.ablogtowatch.com/maurice-lacroix-pontos-s-diver-watch-hands/

Eric

Die witte is lekker fris, goed vakantie horloge, Te duur dat wel.

de legend vind ik leuker door zn vintage uitstraling. de ml vind ik wel n aardige moderne duiker. hij heeft ook n metalen band, maar de datumschijf hadden ze beter kunme matchen imho.

maar tussen de 2 vind ik de lld leuker.

mooie klok, ik schrik alleen van de prijs… das weer jammer!

marnix.moed Schreef:

maar tussen de 2 vind ik de lld leuker.

+1 (en dan m.n. de zonder datum uitvoering)

Heel erg mooi, maar heb zelf weinig met het merk.

Prachtige klok, maar de LLDND wint het wat mij betreft van deze. Mede door de prijs…

De prijs en het merk zullen er indd voor zorgen dat de voorkeur gaat naar de lld

Op andere fora lees je juist dat de ML’s zeer goed geprijsd zijn. Vooral vergeleken met collega’s die tien jaar geleden gemiddelde prijzen hadden van 2500, nu het dubbele hanteren.
Ik weet zelf te weinig over het merk, maar waardeer de ontwerpen stuk voor stuk.

Erik de Gast Schreef:

Op andere fora lees je juist dat de ML’s zeer goed
geprijsd zijn. Vooral vergeleken met collega’s die
tien jaar geleden gemiddelde prijzen hadden van
2500, nu het dubbele hanteren.
Ik weet zelf te weinig over het merk, maar
waardeer de ontwerpen stuk voor stuk.

maar vergeet dan niet dat n poos geleden ml rond en zelfs onder de 1000 zat met de prijs. ik heb n miros duiker en die was retail iets v 1200. daar is toch wel zo n duizendje bovenop gekomen. natuurlijk kan de pontos dieper en hebben ze iets anders gedaan met de draairing, maar wat ik wilde zeggen is ml zichzelf in n hoger segment wilt stuwen. ik ken zelfs n juwelier die daardoor is gestopt met ml en frederique constant destijd voor ‘in de plaats’ heeft genomen.

en de laatste tijd proberen die zich ook weer meer te onderscheiden met n manufactuur uurwerk. maar das weer n ander verhaal.

Erg gaaf ding vooral op leer maar voor die prijs zijn er veel alternatieven.

Longines heeft toch net meer dat magische gevoel… En geen lelijke datum die de looks van de klok aantast!

zag er net eentje bij Ruud liggen :slight_smile: :slight_smile:
jammer dat de eerste paar foto’s vaag zijn, haha!

Mooi horloge los van de politiek en dergelijke.