Aangezien ik me voor het komend jaar heb voorgenomen een Legend Diver bij elkaar te sparen kwam ik tijdens het random googlen van plaatjes naast de legend diver ook deze beauty tegen:
Mooi, maar toch een sterke voorkeur voor de longines (ML is ook nog eens duurder 2460€).
De tweede kroon zou ook op 4u moeten staan om in de buurt te komen van de compressor case.
Best een mooie klok, alleen is de prijs van deze duiker echt ver boven die van zijn “concurrenten” als de Longines Legend Diver. Daarnaast vind ik het uurwerk echt “ondermaats”, gebaseerd op een SW200 uurwerk met een powerreserve van iets meer dan 30 uur volgens mij.
de legend vind ik leuker door zn vintage uitstraling. de ml vind ik wel n aardige moderne duiker. hij heeft ook n metalen band, maar de datumschijf hadden ze beter kunme matchen imho.
Op andere fora lees je juist dat de ML’s zeer goed geprijsd zijn. Vooral vergeleken met collega’s die tien jaar geleden gemiddelde prijzen hadden van 2500, nu het dubbele hanteren.
Ik weet zelf te weinig over het merk, maar waardeer de ontwerpen stuk voor stuk.
Op andere fora lees je juist dat de ML’s zeer goed
geprijsd zijn. Vooral vergeleken met collega’s die
tien jaar geleden gemiddelde prijzen hadden van
2500, nu het dubbele hanteren.
Ik weet zelf te weinig over het merk, maar
waardeer de ontwerpen stuk voor stuk.
maar vergeet dan niet dat n poos geleden ml rond en zelfs onder de 1000 zat met de prijs. ik heb n miros duiker en die was retail iets v 1200. daar is toch wel zo n duizendje bovenop gekomen. natuurlijk kan de pontos dieper en hebben ze iets anders gedaan met de draairing, maar wat ik wilde zeggen is ml zichzelf in n hoger segment wilt stuwen. ik ken zelfs n juwelier die daardoor is gestopt met ml en frederique constant destijd voor ‘in de plaats’ heeft genomen.
en de laatste tijd proberen die zich ook weer meer te onderscheiden met n manufactuur uurwerk. maar das weer n ander verhaal.