Maurice Lacroix pontos

Ik ben van plan mijn eerste serieuze horloge aan te schaffen. Na enige orientatie op Internet, tijdschriften en lokale juwliers kom ik uit op de: Maurice Lacroix pontos day/date. Zwart leren band en zwarte wijzerplaat. Daar kom ik echter twee modellen van tegen. De PT6058-SS001-31E (datum op positie 4 en romeinse cijfers bij 3,6,9 en 12 positie) en de PT6158-SS001-33E (datum op positie 6 en uren met alleen rechte streepjes).

De eerste kost bruto : € 795,- en de tweede : € 1.350,- het uurwerk is in beide gevallen voor zover ik kan nagaan gelijk ETA 2836. Kan iemand me duidelijk maken wat de verschillen zijn die het grote prijsverschil rechtvaardigen.

En zijn er mogelijk (betere) alternatieven wat betreft kwaliteit en waar voor je geld.

De eerste kom ik op de ML-site niet meer tegen. Wellicht een wat ouder model ?
Specificaties lijken nogal op elkaar, het prijsverschil word niet zomaar zichtbaar.
Wellicht dat de 2e een uurwerk uit de 289x versie gebruikt ?

Qua smaak zou ik helemaal niet op de eerste vallen, nogal druk en rommelig terwijl de 2e veel rustiger en opgeruimder aandoet.

Kwaliteit van ML is goed. Mocht je er ooit vanaf willen…gaat dat niet heel erg snel

Voor ong. 1350 is er nog wel een en ander interessant spul te koop. Ik zou zeker eens bij stowa ( www.stowa.de ) kijken, dan houd je nog veel geld over.

reactie:

Met alle respect maar Stowa kun je absoluut niet vergelijken met Maurice Lacroix. Ik zou gewoon nog even doorsparen!

Pardon ?
Druk en rommelig ?
(Ik heb dus die eerste uitvoering :))

misschien zit er ook prijsverschil in de band die er is gebruikt ?

Bas

Ik heb inmiddels gezien dat het duurdere model inderdaad een luxere band heeft (croc-leder). Persoonlijk vindt ik het duurdere model mooier door de strakke uren aanduiding. Maar dat grote verschil in prijs houdt me tegen. Ik zal de vraag ook maar eens voorleggen aan de importeur van ML.

Ik heb wel even op de site van Stowa gekeken. Lijkt veel waar voor je geld te bieden maar is qua vormgeving toch wel anders dan de pontos. Smaken verschillen nou eenmaal. Overigens is volgens de stowa site geen enkel model leverbaar tot eind januari.

Maurice Lacroix is een goed merk. Volgens mij is het in dit segment een merk met een goede prijs/kwaliteitsverhouding. Toevallig heeft een collega van mij een Maurice Lacroix. Al een oude. Hij draag het hem veel maar ziet er nog steeds prachtig uit. Heeft wel wat onderhoud nodig gehad aan het uurwerk , maar dat kwam door de leeftijd van het horloge. Zoals ik begrepen heb moet een automaat wel zo nu en dan onderhoud hebben.

Groet,

Paul
Leeuwarden

Zelf ben ik de trotse eigenaar van een ML pontos, namelijk de pontos GMT met de productcode: PT6068-SS001-320. Ook zwart leder met een zwarte plaat.

Het horloge vind ik een tijdloze schoonheid hebben. De ML heb ik nu 2 maanden en draag hem iedere dag met veel plezier. Het is wel even wennen om tijd af te lezen ipv naar het horloge te staren.

Een klein punt is dat ik de vouwsluiting een beetje “gammel” vind. Als de sluiting dicht zit, heeft hij een beetje speling. De sluiting heeft mij nog nooit in de steek gelaten. Ik ben een metalen band gewend die met enig geweld pas los ging.

Verder is het horloge licht en amper merkbaar als je hem om hebt. Zelf heb ik de voorkeur voor 12 streepjes voor de uuraanduiding en vind de romeinse cijfers iets teveel ruimte innemen op de wijzerplaat.

Onthou wel dat jij degene bent die iedere dag naar het horloge moet kijken! Kies vooral de versie die jij het mooiste vindt!

Voor mij persoonlijk was het een top aanschaf!

Na een speurtocht op wat horloge sites ben ik het merk Roamer tegen gekomen. Zelf heb ik er nooit van gehoord maar de competence lijn heeft een aantal ML pontos look-a-likes. Dit is de la grande met een 44 mm kast. Op chrono24 werd een nieuwe aangeboden voor €689 http://www.chrono24.com/web/nl/suchen/u/index.htm?showid=1087799&MODELL=roamer+la+grande&lastshow=0&anzahlgesamt=7

zie deze foto:

Ik werd gisteren gebeld door de lokale ML dealer. Daar lag een model met romeinse cijfers en witte wijzerplaat op voorraad. Ik wil echter graag de uitvoering met zwarte wijzerplaat. Het model met zwarte wijzerplaat heeft hij vrijblijvend voor mij proberen te bestellen bij ML. Hij had echter het model met de rechte streepjes als uuraanduiding ontvangen. Verkoopprijs wel : € 1.350,-.
Het goedkopere model is niet meer leverbaar!!
Daarmee pas ik even aangezien het prijsverschil mij te groot is en onduidelijk blijft wat nou precies de wezenlijke verschillen zijn die het prijsverschil rechtvaardigen.
Intussen overigens bij Ardriaan Vreugenhil (vreugd2 op dit forum) een leuke Poljot classic besteld en ontvangen. Ook leuk.

Iedereen dank voor de reacties.