Maurice lacroix reparatie?

Hallo allemaal

Mijn vader heeft nog een oude maurice lacroix liggen
Helaas is dit horloge in slechte staat het glas is stuk en ik denk dat de wijzers ook wel aan vervanging toezijn en wie weet het uurwerk

Nou is mijn vraag loont het zich om dit horloge te laten maken ?

Bij deze wat foto’s van het horloge

Gr angelo

image|375x500

Nee

1 like

Dit.

En ik heb het modelnummer even opgezocht, want ik vond die plaat er vreemd uit zien.

Die van jou is nepper dan nep. There is only one thing left to do:

be8ba1dcf18c9238eff9e2c1792244f19e914bed_1_275x500

Hij is bij een juwelier gekocht voor 1100 gulden

Dus dan weet ik het ook niet meer

Er is er een in februari geveild op catawiki, hij bracht €56 op:

Dat zegt genoeg hij gaat richting de grote hoop
Bedankt allen voor het snel reageren

Gr angelo

Om per definitie “nee” te roepen kan ik zeker niet goedkeuren.
Nep of niet nep blijft ook nog maar de vraag en bovendien waarschijnlihk niet eens relevant.
Kosten voor reparatie zijn niet eens bekend
Laat een horlogemaker een po maken en beslis zelf
of de reparatiekosten aan uw gedachtengang voldoen😉

1 like

Zou ik niet doen. Uurwerkje (als dat al nodig is) en nieuw glaasje zal je de kop niet kosten. De kast en wijzers zou ik gewoon zo laten.

Geen probleem, Hub. Ik kan prima door zonder die goedkeuring :wink:.

Mijn “Nee” was trouwens niet per definitie. Ik vond “Nee” simpelweg het beste antwoord op de vraag van TS betreffende deze specifieke Maurice Lacroix.

1 like

Het is alleen geen nepperd.

Als het horloge voor jou emotionele waarde heeft, zeker repareren. Gezien de marktwaarde, doe het maar niet.

100 % zeker wel een nepper.

kun je ook even uitleggen waaraan je dat ziet?

of ben je ook een roeptoeter die alles nep vindt omdat je het horloge niet kent?

Als TS zegt dat zijn pa het horloge voor 1100 gulden heeft gekocht bij een juwelier, lijkt mij het vreemd dat het een nep ML is.

1 like

Ik vind het gek dat de wijzerplaat alleen van 13 tot 24 gaat, en er geen 1 tm 12 is… Bij horloges als een hamilton khaki field zie je ze allebei, dan is het weer niet gek… Ben benieuwd.:sunglasses:

Is gewoon een oud model calypso. Lijkt me wel een damesmodel. Ik zie er niets vreemds aan.
Het horloge zal niet veel waard zijn.

Zijn moeilijk te vinden:

Of ie echt is of niet, weet ik niet. Als je hem wilt dragen, zou ik een nieuw glaasje laten monteren en het uurwerk na laten kijken. De horlogemaker ziet dan gelijk of het horloge klopt.

2 likes

Daar is de bezel met romeinse cijfers voor :wink:.

1 like

Volgens mij was ik (zoals zovaak) iets te snel met reageren :zipper_mouth_face: Ik zocht op het modelnummer van de caseback en kon de gebogen tekst nergens terugvinden, vandaar mijn reactie.

Excuus aan @Daim

Gelukkig dit maakt toch veel goed dat het in ieder geval geen neppert is

Is er meschien een forum lid wie dit zou kunnen maken en even een geschatte prijs ervan weet dan kunnen we er even over na denken wat we ermee gaan doen

1 like

Oh ja! Die had ik over het hoofd gezien:)