Maurice Lacroix te koop (het merk), iemand? ;)

Hoort dit niet in het horlogemarkt gedeelte? :wink:

Toch jammer. Het merk krijgt hier niet veel ‘love’ maar ik vind dat er leuke horloges tussen zitten, zoals in Masterpiece Lune Retrograde bijvoorbeeld of de zwart/rode chronograaf uit de Les Classiques serie. Ach ja, misschien dat dit alles nog tot mooie aanbiedingen gaat leiden.

Hoort zeker in het horlogemarkt gedeelte , zal zeker een vergissing zijn .

Kan me wel voorstellen dat een merk als ML het moeilijk heeft. Overvolle markt, imo (dus) heel veel (meer) aansprekende alternatieven…

Ik vraag me af, het stukje lezend, hoelang andere merken, hun huidige prijsnivo kunnen blijven handhaven.
Het lijkt dat er een einde is gekomen aan de omzet groei van deze luxe producten.
Ik denk dat ik nog even afwacht met iets nieuws aanschaffen.

Grtn Leen.

Ik weet 't niet hoor, @LeenS. We hebben de crisis op dit moment weer even achter de rug en een aantal heel grote markten/landen is zich hard aan 't ontwikkelen. Er zijn bijvoorbeeld heeeeeeeel erg veel Chinezen die graag een luxe horloge willen en steeds meer kunnen zich dit ook veroorloven.

Ik heb wel eens een ML gehad, een quartz met maanfase, maar ik had echt totaal geen klik met dat horloge. Misschien hebben meer mensen dat.

ML staat wel te koop, en Glycine wordt misschien ook te koop gezet. Iets te maken met de zwakke euro ten opzichte van de sterkte Zwitserse frank. Check Hodinkee voor meer info

Lokale juwelier is officieel ML dealer, weleens met hem erover gehad. Het lastige van ML is dat een relatief jong merk zijn. Ze hebben inderdaad erg mooie horloges gemaakt, maar ook echt afzichtelijke horloges of te weird als het ware. Je mist een beetje filosofie achter het merk.

Daarbij dat de tweedehandse prijzen wel echt laag liggen voor een ML. De meeste mensen kijken bij een horloge toch ook vaak naar de restwaarde. Enige ML die ik kan bedenken die niet in waarde keldert is die old school duiker die ze nu hebben. Dat is echt een mooi ding.