Max ?

https://www.watch-max.com/product-view?Collection-Grandeur-5-max768

Over dit Nederlandse merk (ontstaan in 2006) vond ik heel weinig info. Toch vind ik het een heel mooi horloge zeker voor de prijs nu. Het is een automatisch horloge met Miyota movement (type staat er niet bij).
Het lijkt geen ‘plakmerk’ al hebben ze extreem grote modellen. Wellicht was de concurrentie te groot want de prijzen zijn sterk gedaald.
Ik heb er 1 gekocht het loopt fluisterstil en lijkt van goede kwaliteit staal.IMG_20200519_194152641|482x500
Wie weet er meer over MAX-watch (liefst over deze ‘Grandeur’ automatisch horloge want voor het overige hebben ze enkel quartz)?

Ik denk dat de prijs nu nog steeds te hoog is, dus ze hebben zich volledig in de voet geschoten als de prijzen nog hoger lagen. Dan mis je de aansluiting. Ik ken het merk verder niet, maar het valt duidelijk onder de fashion watches, dus een heel andere business strategie. Lastige bedrijfsnaam…

1 like

Een onbekend micro merk uitgerust met mineraal glas, Miyota uurwerk, en evengoed €500 vragen?
Lijkt me geen recept voor succes, maar als jij er blij mee bent is het toch perfect?

6 likes

Ik hoop niet dat TS de volle mep betaald heeft voor dit horloge…dan zijn er toch heel veel alternatieven te bedenken…

En een Nederlands merk? Ik denk dat het toch een Chinese samenstelling is…zoals zo velen. Niets mis mee, alleen niet voor een dergelijk bedrag. Ik bedoel, de quartz uitvoeringen liggen voor € 20,00 tot € 50,00 overal in de uitverkoop…maar dan wel € 499,00 voor een automaat? :thinking:

4 likes

Gelukkig is ook de automaat veel goedkoper inderdaad voor € 59,95 in de uitverkoop maar wel triest dat een merk dat zich als imago typisch Nederlands voordoet (staat echt zo op hun site) al zal inderdaad ook iedereen zeggen “jaja het zal wel” en zich niet laten foppen en daardoor hebben ze wellicht niets verkocht.

MAX XL WATCHES is proud to wear the label Dutch Design, but besides design, quality is a key characteristic of the brand. The brand is established in 2006 in the Netherlands. The Max Watch is inspired by metropolitan cities and created collection with the classy, quality, look and feel of fashion cities like Amsterdam, Paris, Milan and New York. The outcome was a sophisticated collection with a strong appearance and superb quality in materials. The watches are made of the finest Japanese Quartz Miyota movements combined with genuine Leather straps and stainless steel. Max Watches helps you to stand out from the crowd and is ensured a Maximum identity for both men and women.
‘Max Watches, for MAXimum Identity’

Het begint al fout te gaan bij die slogan. Oh, wacht,

Zucht.

Yup.

Als ik dat soort teksten zie ben ik meestal geneigd om met alsmaar grotere bogen om zo’n merk heen te lopen. Als ze dan ook nog “oversized” als speerpunt opnemen… En dan tot slot Maximilian Offenbach: Die bestaat volgens mij niet. :slight_smile: Dat klinkt als een Chinees die denkt een Dutch Name te hebben gevonden terwijl hij een Deutsche Nahme uit de hoed heeft gegrabbeld. :thinking:

Met Miyota kun je je voor dat geld geen buil vallen, maar het hele merk is potsierlijke onzin.

2 likes

Dat dacht ik ook mja voor de outletprijs is het wel een fijn horloge en werkt goed. Lijkt een beetje op Michael Kors enz veel reclame en lucht :slight_smile: maar voor de prijs die ze nu kosten is het wel een koopje.

2 likes