Maximale mm voor een dresser

Eigenlijk is de vraag al gesteld in het onderwerp, wat is jullie maximale afmeting voor een dresswatch? Ik zit namelijk met een heel mooi lijstje waarvan sommige 43mm zijn.

Dus nogmaals, wat is volgens jullie de maximale diameter voor een dresser? Is 43mm net aan?

Gr Max

tja…
41mm?

Hoe dik zijn je polsen?.. ik heb zelf 165 mm omtrek… dus zou een dresser voor mij echt niet groter dan 40 mm hoeven zijn… met liefst een zo slank mogelijke kast… dus glaasje van pak em beet 35 mm

Net wat jij mooi vindt op jouw pols bij jouw kleding.
Design is, denk ik, meer van belang.
Je kan ook nog eens O mm overwegen en een zakhorloge nemen.

Een dresser is in mijn ogen max 40mm.

Wat ik nog chiquer vind is nog iets minder groot zoals 37 a 38mm.

En de dressers uit oude tijden, of nieuwe kleintjes 33 tm 36mm.

De vroegere diameters van 33 en 34mm trekken mij persoonlijk niet zo dat vind ik weer te klein, tussen 35 en 40mm zou voor mij ideaal zijn, afhankelijk van het model.

Groeten,

Noel.

Hangt ervan af, ik vind tussen de 33 en 36mm mooi staan op mijn polsen als dresser, heb vrij smalle polsen. Bij iets groteren polsen lijkt tot 40mm me toch wel ideaal, daarboven wordt mij persoonlijk te groot. Soms ook wel eens een zakhorloge in plaats van een polshorloge, hangt een beetje van kleding(stijl) af.

Hangt van de pols af…

Bij sommige is 40mm genoeg, bij andere past de Breitling Superocean Heritage met 46mm prima…

Ik vind dat kun je niet zo veralgemen… hangt van de persoon af!!

Ik zelf zou denk ik een horloge tussen de 42 en 44mm kunnen dragen.

Te klein ziet er ook niet mooi uit!!!

Wat de rest al zegt. En ook hoe traditioneel wil je t hebben? Vroeger 36 of 38mm. Tegenwoordig kan er v alles, sinds ene Bond met sub onder n pak droeg.

Maar dress vind ik wat meer kleiner en ingetogen passen. Hoe klein hangt voor imho vd pols af. Je kunt stijf vasthouden aan 36mm, maar met rambo polsen ziet t er voor mij als n damesklok uit. Ik zou dan 40mm ofzo doen.

En met wijzers, dus geen digitale casio ofzo.

De Omega Seamaster Aqua Terra Railmaster heb ik altijd een geweldig mooie dresser gevonden, wat maat betreft voor ieder wat wils: 39mm of 49,2mm. Maar ik vind voor een dresser eigenlijk alles voor 42mm een beetje overdone.

Eric

Voor mij is dat max.40 mm.

Elf.

Hangt af van de pols en het horloge. Ik heb een Tissot Le Locle gehad van 39 mm en die was door de grote wijzerplaat te groot voor een dresser op mijn pols. Ik heb nu een 36 mm Longines Conquest Heritage die perfect staat en een 45 mm Radiomir die het ook prima doet onder een pak.