Maximum aantal horloges?

Haha klopt helemaal.

10 in de box, eentje op het nachtkastje en de skyracer als buffel.

De skyracer is absoluut dubbel en dwars mijn favoriet.
Past het beste bij mijn persoon en mijn altijd bezig zijn.
De rest is vooral mooi, prachtig en kleeft veelal een bijzonder moment aan vast.

1 like

Ach, regelmatig upgraden qua doos…

Ik gebruik nu een aantal van deze:

Kunnen er met wat passen en meten (3 x 8 onderin en 12 boven=) 36 in per koffertje.

1 like

Bestaat een maximum? Als het geld op is? :joy:

Herkenbaar hoor, ik heb er nu op het moment ook 7. Mijn OCD slaat altijd toe om m’n horloge doos vol te krijgen en anders is het iets met even aantallen. Daarna heb ik weer een fase met de drang om af te schalen naar 3 of 4 die ik het meeste draag om vervolgens het riedeltje weer opnieuw te beginnen, want ja… die lege slots in mijn horloge doos zouden wel gaan storen :see_no_evil:

Grote valkuil is om een checklist voor jezelf af te werken, een duiker, een dresser, etc. Ga gewoon voor wat jezelf tof vind, als dat er toevallig 7 zijn, dan helemaal top :+1:

1 like

3 is genoeg voor me :+1:

Ik lees regelmatig van leden dat ze een handvol horloges willen en het daar bij willen laten.

Ik kan dit gevoel bij mezelf in de verste verte niet bespeuren.
Ik heb momenteel 7 horloges waarvan er 2 à 3 binnen nu en een jaar een service nodig hebben. Ik merk dat ik dan toch vaker de neiging heb om dit liever uit te stellen en een nieuw horloge te kopen.

Ik probeer geen maximum te stellen omdat een hobby geld mag kosten en ik geniet van de hobby zoals ik het vorm geef. Wel probeer ik de laatste tijd portemonnee in zekere zin in bescherming te nemen door wat meer banden op te speuren en hierdoor mijn horloges met een fris gevoel te kunnen dragen :ok_hand:t2:

1 like

Heb er een stuk of 20 gehad waarvan ik een groot deel amper droeg. Als ik merk dat ik een bepaald model niet of amper draag gaat ie op Marktplaats. Heb er nu 10 in m’n horlogedoos, maar ook daar staan er een aantal van te koop. Ze hoeven niet weg, maar kan het geld prima gebruiken voor iets dat ik waarschijnlijk vaker zal dragen.

Waarom zou ik mezelf (op welk gebied dan ook) een beperking op willen leggen?

Ik heb een stuk of 30 horloges waarvan ongeveer de helft serieus is en de andere helft voor de leuk. Misschien worden het er meer, misschien minder, we gaan het mee maken.

2 likes

Is het met horloges niet zo dat ook N+1 geld ? waarvan N staat voor het aantal horloges reeds in bezit.

Als horloge enthousiast krijg ik deze vraag heel vaak van buitenstaanders. Plat gezegd heb ik 1000+ horloges. Is het ook allemaal iets waar ik blij van wordt? Nee.

Daarom deel ik het vaak op in sub-collecties. Omega, Rolex of WW2 en 70’s racing etc. Fijner voor het overzicht en maakt het verzamelen ook doelgerichter.

1 like

Ik heb al jaren rond de drie horloges. Soms vier soms twee.
Ik ben geen verzamelaar en draag mijn horloges. Maar drie is voor mij de sweet spot.

2 likes

Ik heb er ooit rond de 35 gehad waarvan het grootste deel analoog & digitaal. Omdat ik meer bezig was met batterijen laten wisselen heb ik de meeste eruit gedaan.
Nu zit ik rond de 15, en dat is ook nog een dozijn teveel. Een hoop heb ik voor de leuk en draag ik zelden.

Rond de 300 max is 365