Maximum aantal horloges?

Als newbie hier op het forum verbaas ik me over het aantal horloges dat sommige leden er op na houden. Zelf heb ik er nu zeven en dat vind ik al veel… hebben jullie voor jezelf een maximum geformuleerd? En lukt dat?

9 likes

Scroll nog eens door de topics :slight_smile:

12 likes

Ja, 3 is de absolute max.

Ik heb er 6 :upside_down_face:

56 likes

Mijn absolute Max is 100
Gelukkig zit ik er nog net onder.
Anders moet ik mijn Max aanpassen !

24 likes

:+1:

:joy:

3 likes

36 werkende en nog veel vintage die ik mag proberen aan het werk te krijgen

Zo kwam ik op mijn vraag…

1 like

Beste Jeroen,
Bij mij staat de teller nu op 8 + 1. Maar eigenlijk draag ik er slechts vier. Afstand doen van de overige horloges kan ik niet op dit moment. Alle horloges hebben voor mij een verhaal en emotionele waarde.
Denk dat een three piece collection bij mij echt zou kunnen werken: een diver, een chrono en een dress watch.

1 like

Heb er nu volgens mij net geen 10 stuks. Dus 10 is de Max. :nerd_face:

1 like

Ik heb er 2 die ik niet draag, morgen krijg ik een 3e die ik wel ga dragen. Dus mij lukt het wel om een 1 piece collectie te hebben :sweat_smile:.

1 like

De volgende die ik koop zal duur zijn. Zorgt ervoor dat het niet te snel gaat.

Omdat ik een doos van 12 en een doos van 10 heb.

Oh jazeker wel. Het wordt inmiddels moeilijker om nog iets te kopen omdat ik heb wat ik niet weg wil doen. :slight_smile:

5 likes

Een collectie van welgeteld 1 (met een max van 3). En voor een relatief klein bedrag. De broekriem strak aangetrokken na te zijn verzadigd over de afgelopen jaren. Zodat wanneer ik toch wellicht tzt besluit weer aan uitspattingen te gaan doen ik het destemeer kan waarderen. :ok_hand:

4 likes

Ik had besloten dat ik een drietal wilde. Een duiker, chronograaf en wat meer een dresswatch. Toen kreeg ik een horlogedoos cadeau met plaats voor 5 horloges. Dus besloten dat 5 echt de max zou zijn. Heb er nu 6…

9 likes

Ik zit momenteel op iets in de dertig…

Nee. Heb er meer dan 50. Draag ze zeker niet allemaal, maar vind ze gewoon leuk of bijzonder.

2 likes

Nee.

1 like

Daarvoor is de term side collection uitgevonden. Zo hou je je core collection op het aantal die je jezelf oplegt en de rest verkas je naar de side collection. Heb je weer 2 vaktermen geleerd. Graag gedaan :sunglasses:

20 likes

Een maximum? Daar ben ik al ver overheen…

1 like

Twee stuks is meer dan voldoende. Het moet wel leuk blijven, toch?

1 like