En tussen core en side collection kun je ook nog wisselen
Zeg nou zelf, je bent jezelf aan het besodemieteren, ja toch? Niet dan? Alles in mijn verzameling is een deel van mijn verzameling, “warts and all”, zoals men wel zegt.
Mjah. De side collectie gaat er eigenlijk geleidelijk aan uit hier. Ik wil gewoon weer naar een overzichtelijk geheel. Lees 5 a 6 horloges max. Maar het vlees is zwak.
Had er ruim 20, maar e.e.a. verkocht. Zit nu, denk ik, op een stuk of 10. Zou eigenlijk nog wel iets minder mogen. Maar, 3 gaat niet lukken. 5? Hmm, misschien ooit… Heb er sowieso al 3 die nooit weg mogen: m’n eerste TAG Heuer, waarmee alles begon, een geërfde Seamaster en m’n trouwhorloge, een Aquaracer. Dus, moeilijk, moeilijk…
Nu 23, de 24e zit er waarschijnlijk aan te komen. Geen max meer, dat dacht ik nog bij 5, 10 en 15.
Ik noem het een ‘zwikkie’ horloges, bewust geen collectie of verzameling, dat zou suggereren dat er een gedachte/idee/plan achter zit en dat is niet zo. Ik koop wat ik leuk vind.
Maar mijn smaak wijzigt wel het afgelopen half jaar.
Ik zit aan 44 - nog niets er van verkocht - ook niet van plan.
Ik draag alle dagen een ander horloge en wissel vaak de banden. Blij mee
Ja, er ís een maximum… maarja…
De volgende vraag is; bestaat er een minimum?
ik heb er teveel maar vertik het om er weg te doen
Valt me mee; gezien je flipper-status hier (mag ik dat zeggen?) veronderstelde ik (mijn fout), dat jij ook wel een ‘collectie’ zou hebben… Aannames: altijd gevaarlijk
Assumptions…idd. Ik heb het nooit met meer dan 3 gelijktijdig gedaan…horloges wel te verstaan.
Meestal 1 en soms 2.
5 , heb er nu 4
Mijn max zou rond de 617 liggen, meer hoeft echt niet. Ik heb er pas iets meer dan 30, dus ik heb nog even te gaan.
Ik wil er eigenlijk maar 3, maar ik heb er 12. En er komen er nog wat bij. De HFLE2022 en vast ook nog de Seiko Pesage met rode wijzerplaat ( de SPB versie)
Ik heb er ongeveer 15 maar er zijn er zes die ik veel draag. Ik ben dan ook van plan de rest te verkopen. Ik heb gemerkt dat ik teveel keuze niet prettig vind.
Twee collecties? Ja moet lukken…
Heb er 6 en 10 is ongeveer mijn maximum. Heb nu 2 vintage erfstukken en er komt alleen nog vintage bij als ik ze erf of krijg.
2 duikers, 1 flieger, 1 casual sportief.
Wil nog wel iets digitaal ooit, Casio vintage model,.komt wel.
Persoonlijk vind ik zomaar van alles kopen niet echt verzamelen…
16 momenteel, denk dat het zo wat zal blijven. Daarvan een 4-tal die ik frequent draag en andere bij gelegendheid of vestimentaire keuze.
Nee, hoeveel dagen zitten er in een jaar, schrikkeljaar meegerekend. Zit nu op 20% dus nog even te gaan
Wel wat karig hoor Chris, nog even een box van 24 erbij kopen. Wil je het vanzelf vullen
Verdikkeme ben ik nu al weer door mijn likes heen, dus iedereen een