Gewoon 366, voor iedere dag van een schrikkeljaar een ander horloge.
Daar zit ik nog lang niet aan.
Gewoon 366, voor iedere dag van een schrikkeljaar een ander horloge.
Daar zit ik nog lang niet aan.
Ben ooit gestart met het idee om 5 verschillende modellen van mijn favoriete types te ‘verzamelen’.
5 dressers, 5 duikers, 5 chronografen, 5 vintage horloges. Ik had een doos van 4x5 dus dat kwam goed uit. Ondertussen een doos van 12 erbij gekocht want mijn idee klopte niet meer.
Zit nu aan 25 horloges.
Max wordt grotendeels bepaald door het aantal plaatsen… dus 32 plus 2 in de watchwinder, plus 2 G-Shocks in hun doos, plus 1 in de staander.
Om een horloge liefhebber te zijn, is het raar om geen te hebben.
Dus ja minimum moet 1 zijn, anders ben je gewoon een gluurder
Heb er een 60 tal
Ik heb een horlogebox voor zes. Dat was dus de Max.
Twee Casio’s voor het raam, want solar en zo, dus die tellen eigenlijk niet. En een Vostok en een cheapass Flieger om te proberen, dus die tellen ook eigenlijk niet.
Eentje om de pols, maar dat is logisch dus die telt eigenlijk ook niet.
Dus, ja, ik zit nog keurig aan mijn Max.
Maximum. Die bestaat niet er kan altijd een bij.
Een op de rommelmarkt van 50cent telt ook als 1. Zelfs als je roept ik heb een 3piece collectie.
Wedden dat die mensen een beetje liegen? Als we door al hun spullen gaan zal je toch nog een paar vinden die volgens vreemde redenen niet mee tellen… Een horloge is een horloge ook al komt die van de Kermis, is van mam geweest ect…
Mijn Motto
Geen Max en geen Min
blijf er lekker tussen in.
Als ik alles meetel kom ik ergens rond de 75. Het meeste werkt en is draagbaar. Ik probeer alles ook zo nu en dan minstens een dag te dragen en dat lukt redelijk. Ik heb geen maximum maar ik heb wel genoeg, thans bijna. Ik wil nog een leuk horloge met een gele wijzerplaat en een Moonswatch, maar als ik iets tegenkom dat ik leuk vind en waarvan de prijs me aanstaat, koop ik het gewoon.
Dus ik kan geen Lamborghini-liefhebber zijn?
Een Vostok telt niet?
Haha. In plaats van horloge liefhebber die alleen maar in het Rolex deel blijft lurken, moet je je misschien Rolex liefhebber noemen.
Ook jij als Lambo lover hebt vast wel een andere auto.
Je moet niet alles over een kam scheren toch?
Merk is niet synoniem aan model.
Als ik voor mezelf spreek dan is het hebben van 2 volle horlogeboxen (een grote en een kleine)wel een soort psychologische drempel.
Tot nu toe lukt het wel aardig om er niet overheen te gaan, al speel ik een beetje vals door horloges die ik niet draag óf horloges die een projectje zijn (I.e., die kapot zijn), in een doos te verplaatsen ipv een horlogebox.
Nou ja, omdat hij niet in het Max-kistje past.
Ja hoor, heb ik net een nieuwe mag ik hem niet meetellen
6 + 1 ( erfstuk )
Bij mij liep het ook volledig uit de klauwen.
Nu blijft het bij zes.
Is er een horloge dat ik denk te moeten hebben zal er één van de zes uit moeten.
Ik had het niet gedacht maar dat werkt prima👌
Je kan namelijk voor elk horloge wel een reden bedenken waarom je die denkt nodig te hebben maar uiteindelijk is het alleen maar HEBBEN.
Telt helemaal mee wat mij betreft. Een 100% Russisch horloge met inhouse movement. Degelijk en 10 jaar service interval.
Jazeker, max 10 en daarvan zijn er drie een erfstuk, en drie een geschenk van een dierbare, dus ik houd vier plekjes over om te wisselen en dat is meer dan voldoende voor mij.
Ik wilde het bij 6 (automatische) houden. Momenteel 7 stuks in bezit, plus een G-shock die dus niet meetelt ;).
Maar eerst een doos met plek voor 8.
Of toch 10.
Nee joh, gelijk een box voor 24 horloges, goede rede om te blijven kopen