"Maya watch" - wat vinden we ervan?

Tja, ik mag af en toe graag prulletjes kijken op AliXpress. Veel sneue rommel met soms wat grappigs ertussen.
Kwam deze “Maya watch” tegen van het alom bekende merk “Angela Bos”. Tja…

Toch wel een apart ding, niet meteen een gemakkelijke kloon. Enige wat er een beetje op lijkt is een obscuur model van De Bethune.
Voor minder dan 110 euro keus uit zilver- of goudkleurige wijzerplaat, Miyota automaatje, saffierglas, zichtbodem en een lederen bandje (ongetwijfeld ruk). Real-life foto’s van kopers zien er eigenlijk best fatsoenlijk uit, goed gedetailleerd, vind alleen de wijzers een tikje té blauw.
Maar toch - op de één of andere manier trekt het ding me eigenlijk wel…

Kortom, wat vinden we ervan?

wijzerplaat is het enige wat ik er interessant aan vind, wijzers vind ik erg lelijk

Vind de silver brown wel iets hebben. Alleen zou toch persoonlijk eerder iets via watch2day kopen.

Leg eens uit? Heb eigenlijk prima ervaringen met AliXpress (dingetjes van hooguit tientjeswerk). Je moet alleen geen haast hebben… :smile:
Kan toch niet echt zeggen dat Watch2Day leukere dingen heeft voor veul minder geld… afgezien van 'n enkele Seiko, komt 't allemaal toch uit hetzelfde China :wink:

Voor rond de €110 kom ik op watch2day vaker iets mooiers (na mijn idee) tegen dan deze. En daarbij is het retourneren (mocht het niks zijn bij watch2day beter geregeld dan via aliexpress)

Snap ik best. Ziet er apart uit. Ik ben niet erg op de hoogte van de tijdseenheden in Maya land, maar hadden zij 20 uur in een dag?:honeybee:

1 like

Er niets mis met het retourbeleid van Aliexpress IMO.

20 uur? Ik zie toch echt een 12 uurs aanduiding.

interessant maar not my cup of tea

1 like

Mijn hemel wat een lelijk ding. Datum venster geeft al aan wat voor uurwerk het is. Een klein uurwerk en een grote plastic ring Een Hugo Boss logo waar een S van mist, lelijke wijzers en maar liefst 85 gram :joy: Ik zou lekker uit eten gaan van die €110 :see_no_evil:

Dat er hier mensen zijn die dit interessant vinden vind ik nog het meest schokkende :nauseated_face:

5 likes

:joy: https://www.aliexpress.com/store/product/ANGELA-BOS-Retro-Stereoscopic-Maya-Calendar-Dial-Stainless-Steel-Automatic-Watch-Mens-Mechanical-Swiss-Luminous-Luxury/1762728_32768182346.html

De foto gesjopte polskiekjes zijn triest, maar die foto gesjopte winkel is helemaal te erg :joy:

Horloge zelf vind ik niet eens zo heel erg, maar zeker geen 125 dollar waard.

2 likes

Ik vind t nog wel iets hebben.
Steek er een Eta in en plak er een Zwitserse naam op, en de prijs schiet weer de hoogte in.

1 like

Ik heb geen enkel vertrouwen meer in Ali. Een stuk of tien bestellingen gedaan, computeronderdelen en speelgoed. Daar zaten enkele leveringen bij die niet overeenkwamen met het bestelde en enkele kwalitatief inferieure producten die amper functioneerde. Dat heb ik aangekaart en ik heb mijn geld soms ook echt (deels) teruggekregen. Maar net zo vaak niet (het is overgemaakt houdt Ali vol maar ik zie het nooit op mijn bankrekening verschijnen). Het kost allemaal zoveel tijd en moeite als het niet klopt… als je dat meerekent dan is het niet goedkoop meer.

Oh, ik heb nog weinig slechte ervaringen met Ali, maar soms kun je met goed zoeken iets net zo goedkoop vinden in NL met gratis verzenden, zoals laatst met een Sandisk Extreme USB 3.0. Ik had 'm veel sneller en marginaal goedkoper.

Wat betreft dat Maya beeld op die wijzerplaat: ik heb een hekel aan afgodsbeelden en sterrentekens e.d.

Prijs is belachelijk, horloge is belachelijk. Gaat nergens over.

1 like

Vreselijk lelijk en te duur.

Ik koop wel eens iets in China maar dan koop ik gewoon via ebay. Dan heb je paypal protectie, en de reviews zijn ook een stok achter de deur. Soms is het een handvol procenten duurder is via ebay, maar soms ook niet eens. Van de ca 20 bestellingen de afgelopen anderhalf jaar is alles goed gegaan. Sinds vorige week hoef ik geen loep meer vast te houden maar blijftie lekker zitten:

1 like

Oh en ontopic:

Ik vind er niets aan.

edit: Ik keek nog een keer, en ik vind het een spuuglelijk ding.

Massive. Waar kocht je die?

Voor een chinees prulletje ziet hij er nog wel leuk en apart uit. Maarja, het blijft een chinees prulletje. En dat merk, riekt toch veel naar een bekende naam.