Mazzeltje oude aanwinst

Een mazzeltje op de bekende veilingsite.
klokje zag er niet uit, hele kleine fototjes bij erg slecht licht, maar ik zag er toch een verborgen potentie in.

Voor een vrij lage prijs gekregen en dan wachten.
Bij levering viel het uiterlijk van met name de wijzerplaat me nog wel mee.
Snel opengemaakt. En daar vonden we een 591 caliber in zeer goede staat ! Het horloge blijkt uit 1959 te zijn. Bijna 50 jaar oud dus ! Veel ouder dan ik dus. Dat vindt ik leuk.
Gisteren eens flink aan het poetsen geweest op de kast en het glaasje, de wijzerplaat héél voorzichtig wat schoongemaakt en nog wat aan het automatisch opwind mechanisme gedaan.
Helaas een klein vlekje op de plaat over. Ik ben bang dat als ik dat wegpoets, er opeens een veel te schone vlek ontstaat op de verder iets verkleurde wijzerplaat, dus dat laten we maar zitten zo. Ze loopt als een zonnetje.

Soms moet het eens meezitten :slight_smile:

Heel mooie Omega.
Je hebt hem heel mooi opgeknapt.
Deze horloges worden alsmaar duurder.
Veel plezier met de nieuwe aanwinst.
Groet Chris

Mooi hoor, zo’n verrassing. Proficiat.

Ziet er heel goed uit! Wat is de diameter?

de diameter is 33,5 mm.
best wel klein dus eigenlijk :slight_smile:

Bas

Dat ziet er weer zeer netjes uit en dat vlekje, daar zou ik me niet druk over maken.

Afgelopen week heb ik ook op Ebay een oude Omega gewonnen. Geen idee hoe het er uitziet, op de foto was namelijk niet eens te herkennen dat het om een Omega gaat.

Tzt zal ik er iets over posten.

Ach, dat is vaak zo in/uit die tijd.

Die is mooi opgeknapt! Gefeliciteerd(tu)

Da’s inderdaad mazzelen! Leuk! (tu)

mazzeltje mooi gefeleciteerd

heel mooi gedaan hoor, idd een mazzeltje, nu heb ik over dat schoonmaken een vraag, ik vond onlangs op een rommelmarkt een klokje dat me aanstond nl een olma seacup, het zag er niet uit,het betreft een handwindertje en de verkoper wist niet of ie liep of niet, nu ik bood em 3 euro en kreeg em mee, later zal ik es een foto posten. Nu de kast is 20 micron doublé en zit er best aardig uit, de wijzerplaat is in een soort parlemoer maar is echt wel vuil, tot m’n grote verbazing starte de klok direct na het opwinden en nu loopt hij al een paar weken top. Mijn vraag aan jou is nu hoe kuis je zo’n uurwerkje op? Wat heb je nodig aan producten, materiaal hulpmiddelen? Ik weet het hele boterham maar ik zou me er toch eens aan willen wagen. Och ja in het glas zit er een barst, weet iemand waar dit kan vervangen worden? Thx voor de antwoorden