Mazzuoli: de Contagiri

Dit is wel bijzonder, vind ik.
Is er al iemand op het forum die deze heeft weten te bemachtigen?
Trouwens: wat vinden wij hier nu van?

http://www.giulianomazzuoli.com/contagiri-watch.html

Contagiri watch dedicated to Alfa Romeo
Movement: Calibre Soprod A10 of 11 and a half lines
Automatic with rotor that winds in both directions
Power reserve 42 hours
28,800 alternating frequency per hour (4 Hz)
Incabloc, Côtes de Genéve decoration - 25 jewels
Retrograde module
Functions: Hours, minutes and seconds
Case: Case in white gold and black gold
Diameter: 44 mm - Thickness: 13,30 mm
Revolving bezel to wind and set the time
Central hour hand retrograde in an arc of 270°
Dial: Black dial
Hands: Luminescent one-hand
Crystal: Sapphire crystal
Strap: Rubber strap
Buckle: Ardillon buckle or deployant buckle with Mazzuoli logo inscription
Water Resistance: 3 ATM (30 meters)

Eigenlijk vind ik hem wel mooi, zo’n toerenteller design. Hij is op z’n minst anders. Leuke details zoals de bezel gebruiken in plaats van een kroon, al zal dat ook wel eens eerder zijn gedaan.
Vlot aflezen van de tijd gaat niet, lijkt me.

Zelf heb ik trouwens ook nog een toerenteller-horloge, ‘tikkeltje’ mindere kwaliteit alleen. Kreeg je gratis bij een proefrit in een Mégane. Heb het horloge altijd bewaard, ondanks de kwaliteit, omdat de wijzerplaat gebaseerd was op de witte toerenteller van het toenmalig ‘RXI’ model, mijn eerste nieuwe auto.

Groeten,

Martin

Erg apart maar ik ben er nog niet uit hoe ik nu kan zien hoe laat het is.

Van alle automerken die de naam aan een horlogebouwer hebben gekoppeld is dit wel één van de meest geslaagde designs van een horloge met een ‘automerk-link’. Ik ken de klokken van een AR niet, maar wanneer deze hier ook nog sterk op lijkt, is het wel een mooi product. Ik zie mijzelf hier nog niet mee lopen, maar dat is een ander verhaal.

Gerwin

He-le-maal geweldig! Anders dan anders en ook nog ontzettend mooi.
Heb met open mond naar het filmpje op de site gekeken.
Jur
Ps zag niet wat het moest kosten?

Hoe zie je nou hoe laat het is?

Mijn beste,

Misschien zoals de MeisterSinger??
Dus lees ik hier 5 over half 4.

Orologio Signaturis Temporis

Hoe meer ik er naar kijk hoe minder ik hem vind. Het is gewoon een toerenteller met een horlogeband. En ik weet nog steeds niet hoe laat het is. :slight_smile:

Mijn beste,

Maar wat denk je nu van 5 over half 4.
En als de wijzer bij de 12 (uurpositie) is springt de wijzer weer terug naar de 1 (uurpositie).

Orologio Signaturis Temporis

Ik geloof je Tissot… Maar het is dan allemaal niet nauwkeurig en het zou me iedere keer hoofdpijn bezorgen.

Mijn beste,

Er is beslist een doeltreffende remedie tegen hoofdpijn.
Een lekkere ontspannen boswandeling maken. En dat is nu net wat ik ga doen.:wink:

Orologio Signaturis Temporis

Ik vind 'm erg leuk. Ook de manier van de tijd aflezen. Kost dat?

Kost dat?? Schijnt nog niet bekend te zijn. Andere modellen van Mazzuoli gaan voor 3500 tot 25000. Euroos dus.

At present you can place a pre-order for one of the 500 models top hit the market soon. No specific information about the price is available but roughly the timepieces would range from $3,500 to $25,000. The Contagiri was first publicized in summer to the selected audience and is dipped in white and black gold bearing a black rubber wrist strap. It also features a sapphire crystal with a rotating bezel.

What you see here is the Contragiri; tachometer in Italian. It’s being made by one of the watchmaking industry’s best kept secrets, Giuliano Mazzuoli, who just happens to be a huge Alfa Romeo fan, having raced Alfa GTAs in the 70’s, created the Contragiri as a tribute to the iconic Italian automaker. It features a unique rev-counter black dial concealing the 25-jewel automatic movement with 42-hour power reserve, encased in black and white gold with sapphire crystal and revolving bezel, and held onto the wearer’s wrist by a sleek black rubber strap.

Mazzuoli unveiled the Contagiri this past summer, and while he hasn’t unveiled the price, it’s sure to have a good number of zeros at the end. Somehow we don’t think the price tag will prevent them all from selling the limited run of 500 copies, though. Only through authorized dealers, of course, but you can reserve yours on the website.

Henrik Schreef:

Ik vind 'm erg leuk. Ook de manier van de tijd
aflezen. Kost dat?

Ik heb ergens ooit een vanaf-prijs langs zien komen van 18.000 euro. Dan wordt ie al een stuk minder leuk, vind ik persoonlijk…

Helaas…
Voor 25000 euri koop ik wel een klein Alfaatje. Zit ook een toerentellertje in!

Vind ik ook niet leuk meer :frowning:

Pff, nee, voor dat geld kun je wel wat anders aan je pols hangen!

Het toerentellerontwerp is al eens eerder bedacht, kijk maar: