Ik kan me nog als de dag van gister herrineren dat ik hem kocht bij Alpine in Scheveningen ongeveer 15 jaar geleden.De “klok” was het voor mij na ik hem zag bij iemand om ze pols en vroeg of ik hem eens mocht bekijken.
Een aantal weken later was ik aan het werk als schilder in het kurhaus en in de pauze gingen we daar een broodje halen en ik zag hem liggen in de etalage met die bijbehorende duikfles en ik kon niet wachten,heb me baas gebeld,ben naar huis gereden,geld gepakt en gekocht.
Volgens mij heb ik toen rond de 900 a 1000 gulden betaald,maar het maakte me niks uit,ik moest hem hebben.
De Citizen Promaster is me meest gedragen horloge,ook tijdens me werk en daarom heeft ie heel wat te verduren gehad de afgelopen jaren.Kilometers schuurpapier en honderden liters terpentine en ik denk zo,n 10 horlogebandjes en zeker zo,n 4 baterijtjes.
Dat moet toch wel heel wat zeggen over de kwalitijd?
Nu komt het… Horloge stond maandag stil,ik naar de juwelier,nieuwe baterij er in,lopen,maar vandaag weer stil.Maar de diepte meter werkt gewoon???
Wie wil,wie weet iemand die dit horloge weer laat herijzen alsof ie gister uit de duikfles is gehaald tegen betaling.
Mvg,
Ton