Mechanisch horloge Fossil

Ik kwam kort geleden een mechanisch horloge van Fossil tegen. Van buiten ziet het er allemaal wel mooi uit. Maar ik vroeg me eigenlijk af van welk merk het uurwerk zelf is. Weet iemand toevallig welk merk uurwerk Fossil gebruikt voor zijn automaten? Ik hoop dat jullie me kunnen helpen.

Hier zie je een foto

Zelf heb ik een Fossil met een Miyota (Citizen) uurwerkje, maar de grootste kans bij dit klokje is een Chinees uurwerk, want de layout van de wijzers komt namelijk niet overeen met één van de Miyota uurwerken.

Oke bedankt:) Het is goed om te weten dat er een chinees uurwerk in kan zitten. Welk model horloge heb jij eigenlijk?

Ik heb een Fossil Aut-O-Matic uit de Signature serie. Het is een (klein) rechthoekig horloge gekocht in 2004 in Italië. Ik heb deze nooit in Nederland gezien.

Oke bedankt:) Jammer dat ik niks over jouw horloge kan vinden op internet.

Nee, ik ook niet, had al even gegoogled. Maar Fossil is een merk wat ieder jaar z’n collectie vernieuwd volgens mij.

Ja dat denk ik ook. Fossil is toch eigenlijk ook een modemerk?

Ja, Fossil is een mode-merk. Maar de prijzen zijn gunstig, voor rond de 100 euro heb je een leuke automaat.

Hier de foto’s van m’n Fossil:

Het is wel een mooi ding :slight_smile:
Na wat zoeken heb ik Christopher Ward gevonden. Dit merk lijkt me wel goed, hoewel ik er nog nooit van gehoord had… Hieronder zie je een paar foto’s
van een model dat ik wel mooi vind.

http://www.christopherward.co.uk/watchDetail.aspx?image=C5SKS002_1

http://www.christopherward.co.uk/watchDetail.aspx?image=C5SKS001_1
Voor ongeveer 240 euro… Maar wat ik een nadeel vind is dat het lijkt alsof dit merk alleen maar horloges heeft voor mensen boven de 30 ofzo… Ik ben 16 jaar oud, zou dit wel passen bij een jong persoon?

Het horloge wat je laat zien heeft een Zwitsers automatisch uurwerk, een ETA 2824-2. Dat is de motor van heel veel Zwitserse automatische horloges en is een goed uurwerkje.

Wat betreft jouw smaak vs. wat jongeren van 16 gewoonlijk leuk vinden: koop iets wat je mooi vind!

Dit vind ik ook een heel mooi horloge. En ik wou al zo graag een automatisch horloge. Ik heb genoeg problemen gehad met een horloge dat een nieuw batterij nodig had…
Is dit horloge trouwens ook precies genoeg?

Een mechanisch horloge loopt niet zo precies als een quartz horloge. Hou er rekening mee dat het zo’n 20 seconden per dag voor loopt.

Dat is wel een minpuntje, maar ik kan er wel mee leven denk ik. Denk je dat de kwaliteit van de kast en horlogeband goed zijn??

Ik heb nog nooit een horloge van dat merk in m’n handen gehad, maar de band ziet er wel OK uit, massief, wel gestift, niet geschroefd. Misschien dat iemand anders op het forum het merk wel kent.

Iedere 16 jarige die een mechanisch horloge wil kopen moet eerst even bij Seiko kijken.
En dan wel op de sites waar mechanische Seiko’s worden besproken.
Maar pas op want voor je het weet heb je het!
Wat zul je je dan afvragen?
Wel het Seikovirus.:slight_smile:
Veel succes met je zoektocht in de wondere wereld van horloges.

Ja dat klopt. 2 uur geleden heb ik op de site van Seiko gekeken. Ik wou graag een mechanisch horloge dat net zo precies is als een normale quartz horloge. En Seiko heeft zo’n model. Kinetic:) . Ik heb er al 1ntje op het oog

Wel een beetje prijzig voor een 16- jarige, niet?

Er zijn prachtige mechanische Seiko’s te vinden vanaf 50 euro. Voor pakweg 150 euro heb je een fantastisch Seiko of Citizen duikjoekel.

Ja misschien moet ik tog maar een beetje lager beginnen dan 600 euro… Maar ik wil eigenlijk een heel precies mechanisch klokje… en die zijn erg duur…