Mechanisch horloge rond de €500

Hallo iedereen,

Heb verschillende topics gevonden maar nergens mijn smaak in gevonden.

Ik ben op zoek naar een mechanische horloge, het liefst in de stijl van Tissot Le Locle. Deze heeft momenteel mijn grootste voorkeur. Klassiek, mechanisch en rond de €500.

Heeft er iemand nog andere voorstellen die voldoen aan dit criteria?

Wat zijn de servicekosten/termijnen van een mechanische horloge in deze prijsklasse? Totaal geen idee…

Groetjes,
Freddy

Waarom dan niet gewoon een nieuwe Le Locle? Die zijn ook in Nederland rond die prijs te krijgen en over servicekosten hoef je dan ook voorlopig niet na te denken :sunglasses:

1 like

Ik heb een frederique constant, die heeft er wel wat weg van. deze zijn in verschillende uitvoeringen vindbaar.

2 likes

In die prijsklasse en stijl is Tissot een hele goede keus! Ze hebben nog wat modellen in die stijl, allemaal met een goed ETA uurwerk. Alternatief kan zijn Hamilton en Mido, beide uit dezelfde stal (Swatch Group) en grofweg zelfde kwaliteit en uitstraling wellicht iets duurder maar je ziet ze ook minder vaak.

Verder nog wat Microbrands die hier voorbij komen maar ik zou kiezen uit eerder genoemde merken. Nieuw of jong gebruikt hier op de horlogemarkt bijvoorbeeld.

Succes!

Hamilton Open Heart Jazzmaster. 520,- op Chrono24 van Trusted Seller

Hamilton Valiant € 495,-

Tissot Carson

1 like

Allemaal

leuke alternatieven, dit maakt het wel moeilijker! :-)!!

Dat is het leuke ervan! Tip, als je met je verstand dan kiest voor iets van Tissot, kies dan met je hart die je het allermooist vind. Ook als die 600,- euro zou kosten (even doorsparen dan) Als je er jarenlang van geniet, is dat veel meer waard! Anders ga je hem wellicht toch niet meer dragen of hier flipperen en begint het zoeken weer van voorafaan…

2 likes

Junkers Bauhaus, heb je gelijk een klassieker in huis.

Succes!

Grt.

2 likes

Mag ie goudkleurig zijn?

1 like

Liever niet…

Ik sluit mij aan bij het advies van Drex :slight_smile::thumbsup:

Jammer. Er staat een waanzinnig mooie Junghans te koop hier.

1 like

Klassieker? Junkers? Junkhaus? Junghans. Dat was het! :wink:

1 like

Uw bericht is tijdelijk verborgen en wordt zo spoedig mogelijk beoordeeld.

1 like

De Tissot le locle bijvoorbeeld.
Misschien heb je al gekozen.
En zo veel zie je ze ook weer niet.

of zo een nu met 15% korting voor Euro 460, Chr Ward C5 slimline:

De locle gewoon doen. Fantastische klok.

Succes met je keuze.

Zeker de Seiko. Ten opzichte van de atissot een betere afwerking.