Mechanisch nieuw horloge

Hoi allen,

dit is mijn eerste bericht in dit forum. Ik heb al aardig wat topics met veel plezier gelezen en hoop dat jullie me een beetje kunnen orienteren bij de aanschaf van een nieuw horloge.

Ik weet namelijk wel aardig goed wat ik wil, maar er is zo enorm veel aanbod van verschillende merken dat ik door de bomen het bos niet zo goed kan zien.

Ik zal daarom maar gewoon een lijstje van mijn wensen opschrijven en dan hoop ik dat er bij jullie een kwartje valt en me iets kunnen aanraden.

• merk maakt niet uit
  • het liefst nieuw, of zeer betrouwbare 2e hands mag ook
  • mechanisch (opwindbaar, zonder batterij dus)
  • prijsklasse rond de 500 euro
  • zo duurzaam mogelijk
  • geen frutsels op de wijzerplaat (chronometertjes en dat soort onzin)
  • mooi klassiek rond model

Ik heb op dit moment een Seiko Titanium V732-0S20 041059, nieuw gekocht in 2003. Die bevalt erg goed en ik vind hem nog steeds erg mooi, maar ik wil nu een iets grotere en mechanisch polshorloge. Hoeft niet per se Seiko te zijn.

Oh ja, kan iemand me misschien ook meteen een (goedkope) horloge encyclopedie aanraden voor mechanische polshorloges? Of misschien een goede website daarover?
Ik zag op bol.com het boek “watches” van Judith Miller staan voor 13,99. Is dat wat?

Heel erg bedankt alvast voor jullie hulp! Groeten,
Frank

1 like

mag trouwens ook automatic zijn, als er maar geen batterijtjes of accu of zo inzitten. Een transparante achterkant is ook wel mooi. Of lukt dat allemaal niet binnen mijn budget?

Aan mijn 9 jaar jongere ik: koop een Seiko Sarb033, en laat die giga Hamilton Jazzmaster (die je later zou kopen) links liggen. Bijzonder dat niemand iets van advies had toen.

5 likes

Zelf heb ik sinds deze week een seiko presage.
Voldoet volgens mij aan al je wensen echter is hij 40.5 mm, weet niet hoe groot je huidige horloge is :wink:

Edit: moest even wakker worden en zien dat het je post uit 09 was :rofl::rofl:

Haha mooi. Kon je sommige keuzes maar terug draaien hè?
Gewoon van die kleine dingetjes, zonder dat heel je leven er ingrijpend door veranderd.

Wat ik best wel schokkend vind is dat er destijds blijkbaar werkelijk niemand de moeite heeft genomen om je van advies te voorzien. :open_mouth:

Niet eens iemand die skx of zoiets roept. Tijden zijn veranderd. :joy:

1 like