Ik ben nieuw hier en net als jullie een liefhebber van horloges. Ik ben benieuwd of iemand me kan helpen bij mijn zoektocht naar een bepaald horloge, want ik kan zelf niets vinden via google dus dacht ga het hier eens proberen.
Ik ben op zoek naar een mechanische chronograaf met seconde, minuten en uur aanduiding/teller (geen 24 uurs dag/tijds subdial). Als het mogelijk is met zowel tachymeter als telemeter schaal. Diameter kast tussen 39 en 43mm. Benieuwd of het onder €500 kan. Ik heb een Ticino bg-109 gezien met Chinees mechanisch uurwerk (geen bezwaar daartegen overigens, verwacht ook geen Zwitser voor dat bedrag), echter die mist de tachy- en telemeter schaal. Wel heel goedkoop voor $260 met de genoemde specs.
Hopelijk kan iemand me wat voorbeelden geven van dergelijke horloges.
Bij voorbaat dank.
Even ter aanvulling: ik zoek eigenlijk exact hetzelfde als de Strela 40mm chronograaf op het Duitse Poljot24, maar dan dus met extra uren teller subdial. Of een horloge dat daar heel erg op lijkt.
Als tweedehands geen probleem is, dan is er op ebay ook wel Zwitserse keus voor ongeveer die prijs. Voornamelijk met 7750 uurwerk, maar als je een tijdje de veilingen in de gaten houdt misschien ook een 7736 voor iets meer vintage stijlen?
Dank voor de tip. Had m gezien. Niet wat ik zoek helaas. De strela 40mm (op poljot24) heeft een tachymeter en telemeter schaal, echter geen uurteller subdial. Dat is exact wat ik zoek.
TK: Vintage Chronograaf met ETA7750 heeft echt een uurteller, stedenbezel en tachyschaal zover ik dat zie. Maar ik wordt een beetje oud dus check nog maar even
Bedankt voor het meedenken allemaal. Wellicht toch maar uitwijken naar een quartz. Zag een mooie Zeppelin 7690. Of (en dan het budget wat oprekken) een Certina ds2 precidrive 1/100 sec (alleen die heeft geen telemeter). Achja, dan wellicht wat consessies maken. Ik kom er vast wel uit. Nogmaals bedankt voor alle suggesties. Meer suggesties altijd welkom natuurlijk