Ik heb zelf trouwens een Ingersoll Apache. Best een ondergewaardeerd merk vind ik…
Nee het is geen geweldig Zwitsers uurwerk, maar je krijgt veel waar voor je geld.
Als je op eBay op valjoux 7733 zoekt, kom je wel een paar aardige vintage chrono’s tegen die binnen je budget passen.
Zijn toch Chinees uurwerken?
Ik ken Ingersoll van toen ik op de middelbare school zat zo’n 12 jaar geleden. Een aantal juweliers die het toen verkochten gingen er mee stoppen omdat ze zoveel problemen ermee hadden. Uurwerken waren onbetrouwbaar en gingen vaak stuk. Sindsdien lekker links laten liggen…
Voor dat budget zou ik voor een Russisch horloge gaan. Veel keuze met een mooie historie en praktisch onverwoestbaar.
Zoals de Strela, 40 mm met Saffierglas. Kijk vooral eens naar de Russische draad hier op het forum. Een betrouwbare verkoper is https://www.poljot24.de
Die was binnen 7 minuten verkocht, dus dan moet je wel snel zijn…
Niet mechanisch
Zoals we op mijn studentenvereniging destijds zeiden, ‘niet hopen’.
44mm ik hoop dat de zoon een reus is…
Ik vond het al goed van mijzelf dat ik een automatische chrono heb gevonden voor ongeveer het aangegeven bedrag. Je kan niet alles hebben.
Zijn wel tweedehandsjes met een 7750 te vinden voor iets boven je budget, volgens mij zelfs hier op het forum.
Een Citizen bullhead of Seiko 6139 series?
7750 Automatic Chronograph Clone.
Chinees horloge dus.
Zou er niet aan beginnen zo’n kloon…
Als het een chronograaf moet worden voor 500 euro, dan zou ik zoeken naar de mooiste Japanse of Zwitserse die je kan vinden in Quartz
Bedoel je misschien analoge chronograaf? Nieuwe Zwitserse of Duitse mechanische chronograaf lijkt me erg moeilijk. Er was wel n Duits merk met eta 7750, kan helaas niet op de naam komen. Die had jaren geleden dacht ik wel iets rond de 500 euro als ik me niet vergis.
Niet lastig, onmogelijk.
P.S. Sinds wanneer zitten Japanners in de dezelfde prijscategorie als Chinezen?