Mechanische chronograaf onder 500 euro

Bedenk met net dat een Seiko Pogue voor dat geld misschien net lukt. Heb je wel heritage en ook een horloge wat in de ruimte is gedragen. Qua looks wel net anders dan een speedy…

Dat merk is uhr.info :wink:

Vanaf €599

2 likes

Ja een vol Zwitser zal t vaak niet worden, of idd t blauwe gedeelte goed in de gaten houden.
Al hoef een Chinees niet zo slecht te zijn (blijft wel risico natuurlijk)

Ik zou idd voor mooie eco drive gaan

:joy:44,5mm en 16,5 hoog… lekker draagbaar ook! Wel ongelooflijk dat ze dat aan kunnen bieden voor die prijs nieuw

Is IMHO geen chronograaf, maar een multi-functioneel uurwerk. Nep-chrono :wink:

Oh het was verder geen waarde oordeel van mij over Chinese horloges maar ik vind het bij een advies altijd wel handig om de vraag van de topic starter in de gaten te houden. En die gaf aan in ieder geval geen Chinees horloge te willen.

2 likes

Klaar :slight_smile:

4 likes

Er zijn tegenwoordig heel wat micro brands die in hun chrono een seagull movement stoppen. En dat is soms zeker geen rommel.
Edit: die micro’s doen dan wel zelf de quality control nog even dunnetjes over en reguleren het uurwerk netjes. Maar in de basis is het gewoon een seagull.

1 like

Ja beetje snel gepost. Zag pas later t cloon gebeuren.
Al weet ik wel hier in Nederland een juwelier die merk calibre met cloon zoals omschreven dus verkoopt als 7750

1 like

De vraag van marnixmoed was welk merk het was. Niet of die draagbaar is. Overigens heb je er nu het meest onhandzame model uitgekozen. Maar goed, zoals je wilt. :face_with_raised_eyebrow:

Als ik u persoonlijk heb geraakt door mijn reactie, mijn nederige excuses. Ik wist niet dat u zo licht geraakt was

Beste Michiel,

Misschien is de Lorier Gemini wat (3 verschillende soorten). Wel Seagull automatisch uurwerk maar de looks vind ik erg gaaf.

Succes met de zoektocht!

Groet, Marijn.

1 like

Een mooi voorbeeld van een super tof micro brand horloge met een Seagull uurwerk.
En deze kun je echt blind kopen, Lauren en Lorenzo doen echt iets goed met hun merk.

1 like

Het was enkel mijn bedoeling om marnixmoed te herrinneren wat het merk was, niet om het aan te prijzen.
Mijn smaak is het ook niet & ik wil dus ook niet op hun aanbod worden afgerekend :smiley:

1 like

Toch ongelooflijk dat ze dat aan kunnen bieden voor die prijs

1 like
4 likes

Gezien mijn beperkte ervaring met mechanische chronograaf kan ik wel dit meegeven.

Tweedehands is een Citizen Bullhead gaaf, maar is én draagt klein. En met smalle band.

Nieuw is een Chinese Alpha met SeaGull niet verkeerd. Ik heb er geen spijt van deze gekocht te hebben. Goeie verhouding prijs/kwaliteit.

1 like

Alfex jammer wat er met dat merk gebeurt is.

1 like

Misschien eens kijken bij steinhart.de