Kijk hier eens naar; puur ter overweging. Leuk Frans merk met bijbehorende historie en binnen jouw budget. Ik heb er een paar in mijn privé collectie en draag ze regelmatig. Veel waar voor je centjes.
Tuurlijk wel maar dan wel alleen op het toilet…
Wijze woorden… en helemaal in lijn met wat mijn oude mentor 100 jaar geleden altijd tegen mij zei…
" Hopen of balen
het is om het even
maar niets is zo fijn
als na de daad
opgelucht adem te kunnen halen."
Duits, chrono, automaat en onder de 500 euro…
Zeppelin!
edit: tja de vraag is of je het mooi vindt. en bij nogneens goed naar de foto kijke. chrono???
Maar goed… Als je het mij vraagt en je bent soepel met de vereisten maar wilt echt iets met een Speedtimer look
Bulova Lunar Pilot.
Gerenomeerd Amerikaans merk,
fantastische look
Quartz, klopt, maar wel een high accuracy quartz
onder de 500 euro.
Reissue van een Bulova die op de maan is geweest met Apollo 15, staat op caseback. Oftewel super cooool
@cmkooi Heb nog een vintage Pontiac Jumping chrono liggen. Nooit gedragen / absoluut NOS… die mag weg voor die prijs. Het gaat om de rechter.
Ik ben ook echt niet van de replica horloges
Of deze:
En anders een Swatch automatische chrono misschien. Veel meer kan ik niet vinden.
Nog een toevoeging op mijn eerdere reactie… wat je zoekt zal er of niet zijn of het goedkoopste model op de markt zijn. Ik zou dan eerder kiezen voor een mooie Quartz / Japanner die qua kwaliteit dan ook nog eens beter zal zijn in dit prijsbereik. Als je echt Duits of Zwitsers wilt dan ben ik bang dat je toch echt je prijsbereik moet vergroten naar minimaal het dubbele gok ik.
Eigenlijk een goed punt. Als kwaliteit vooropstaat, misschien toch een compromis sluiten wat het uurwerk betreft. Als je een geschikt gebruikt uurwerk vind, lever je waarschijnlijk ook in op kwaliteit in termen van gebruikssporen en staat van uurwerk?
bij degelijke uurwerken en goede gebruikersgeschiedenis valt dat reuze mee. Maar dat zijn bij chronos vaak niet de goedkoopste
Wel, misschien heb ik nog wel ergens in een laatje wat liggen wat zal passen bij de vraagstelling.
O.a. een rus die past in het budget. Maar ik heb ook nog twee Raymond Weil chronos’en een Bulova chrono.
Als er interesse is, stuur dan een PB, dan zal ik wat meer foto’s laten zien en wat ik ervoor had willen hebben.
Hier alvast de Rus, vrijwel ongedragen pas een service beurtje gehad en in een perfecte staat.
Ik hoor het wel.
Het merk Uhren von Uhr heeft een paar chronograven met 7750 uurwerk vanaf €599.
https://www.uhr.info/de/Chronographen-von-UHR/UHR-353.html.
Als je letterlijk een ‘Zwitserse chronograaf’ wilt voor 500 euro:
Intrigerend merk trouwens!
Yep, dat is em! Wat knap v je dat er met n summiere omschrijving achter komt
Ik dacht dat dit uurwerk of n afgeleide ervan ook in Swatch horloges zit. Die zullen wellicht nog iets goedkoper zijn?
Dat is waar ook, die zijn er ook nog geweest.
Maar wellicht niet helemaal de stijl die TS zoekt
Dank voor reacties. Nogmaals russen chinezen en afgetrapte klokken gaat hem niet worden. De bulova is erg mooi. Helaas ook heel groot. Was hij 40 a 41 dan was dat nu misschien wel de keuze.
Een automaat gaat waarschijnlijk niet lukken. Dus aangepaste vragen:
Ik heb helemaal geen verstand van quartz uurwerken.
Waar moet je op letten? Wat maakt een goed quartz chronograaf uurwerk. Wat zijn de beste quartz chronograph horloges onder 500?
Dank voor de input!
De Bulova chrono quartz die ik in een PB heb laten zien heeft een kastdiameter van 41 mm. en is identiek aan de Bulova chrono wat in dit topic is getoond.
De Bulova chrono automatic in het PB bericht heeft een kast diameter van 37 mm.
Beide horloges zijn in een perfecte staat en zeker niet afgetrapt.
dixi