Onlangs is de interesse om een horloge aan te schaffen weer opgelaaid en ben aan het kijken wat er zoal te koop is…Wat ik zoek is een automaat en het liefste een beetje klassiek strak design.
In duitsland zag ik bij een juwelier een Ingersoll liggen en ben in dit merk verder aan het kijken geweest omdat dit me wel aansprak.
In dezelfde straat waar de juwelier zat een 2e juwelier die bijna de zelfde horloges verkocht onder de eigen naam Christ ( www.christ.de).
Nu vond ik het ontwerp en stijl wel heel erg op elkaar lijken en zie op internet nog meer soortgelijke horloges staan van het merk Engelhard en zo…
Wie kan me iets vertellen of dit een soort massablubber is wat onder licentie gekopieerd wordt of het toch om een beetje fatsoenlijke klokje gaat.
Hoi,
Dit is een zgn plakmerk. Zoek maar eens op deze term op het forum, je zult er genoeg over te weten komen.
Het komt er op neer dat je uit een chinese catalogus wat horloges uitzoekt, en er je eigen, of een verzonnen, historisch klinkende naam op zet. De kwaliteit val meestal niet tegen, als er iets mee is, merk je dat in de eerste paar weken.
De prijzen die Christ er voor vraagt, vind ik te hoog, maar zijn wel ‘markt conform’. Als je je best doet kun je o.a. op Ebay dezelfde soort horloges voor ongeveer de 50-100 euro vinden, wat een meer realistische prijs is.
Groeten,
Martin
Een betaalbaar uurwerk waar je mee voor de dag kan komen vind ik nog steeds de Zeno.
Steinhart gaat wellicht niet klassiek genoeg maar Zeno doet dat zeker.
Jur