Mechanische klokjes kunnen het wel schudden misschien?

http://www.telegraaf.nl/digitaal/24454704/Nieuwe_Smartwatch_Samsung_in_oktober_te_koop.html

Zeg met opzet misschien :smiley:

Je kan schudden zoveel je wilt , maar de mechanische uurwerken gaan er nooit uit.

2 likes

Er zijn 3 soorten mensen.

Mensen die horloges kopen voor de tijd…mensen die een horloge kopen om zijn functie.
mensen die horloges kopen voor de techniek… mensen die horloges kopen voor alle overige redenen
mensen die het allemaal geen hol uitmaakt en hun slimme telefoon pakken om de tijd te zien…die kopen geen horloges.

De smartphone is er al jaren,en de omzet van het mechanische horlogesegment stijgt ook al jaren.

Heb het gelezen maar ik zal ook niet de enige zijn die niets heeft met al dat soort techniek. Ik voel geen enkele emotie hierbij en dat heb ik wel met een mechanisch horloge. Voor mij is dat een stukje techniek met een ziel en onvervangbaar door wat voor digitale techniek dan ook.

De platenspeler is ook weer terug van weg geweest.

1 like

Maar toch, wie loopt er nog met een zakhorloge?
En een service beurtje van500 euro, daar wordt ik ook niet vrolijk van.
Desondanks blijf ik liefhebber van een rikketik :grinning:

Hier heeft de platenspeler het pand nooooooit verlaten😀

1 like

Nope!

Quality never goes out of style!

Smartwatch is even leuk maar gaat volgens mij net zo snel als met een telefoon op een gegeven moment, dan ondersteunt het 1 het ander niet meer en dan krijg je hetzelfde effect als met mobieltjes wie heeft er of kent niet iemand met een la vol met oude mobieltjes?

Daar kunnen we binnenkort de smartwatches naast leggen als ze net zo snel doorontwikkelen als de smartphones…

Hier mechanisch of quartz ZONDER slimmigheidjes!

Groeten,

Noel.

Het horloge ziet er vreemd uit zonder kroon. Beetje als een vrouw zonder borsten en een bobbel in de broek.
Liever een paar mooie mechanische horloges die je aan kan passen aan de humeur van de dag.

1 like

Een van de redenen dat ik van mechanische horloges houdt, is juist precies omdát ze niet connected, smart en multifunctioneel zijn. Een stukje nostalgie en rust aan de pols waarbij esthetiek en vakmanschap voorop staan.

Precies, en kennis vertelde me gisteren ook dat ie een Samsung smartwatch had besteld. …ik zei één woord:“Aaaaaaaargh”

Er zijn al dagen dat ik knettergek wordt van mijn telefoon. …om de paar minuten klinkt er weer een geluidje uit mijn broekzak. …ik ga die geluiden maar eens uitzetten denk ik
Als ik een bespreking heb dan zet ik em overigens al bij voorbaat stil

Ik ga me er steeds meer aan storen, ook bij anderen. …zo’n smartwatch is ook zo’n aandacht trekker. …het is al niet beleefd om tijdens een gesprek op je horloge te kijken, maar een horloge dat zelf om aandacht schreeuwt, dat vind ik eigenlijk helemaal de hufterigheid ten top

Met een mechanisch horloge met sonnerie kan ik prima leven ,een kerkklok luidt ook elk uur de tijd. …en een drager van een mechanisch horloge geeft daarmee in mijn beleving en uiting aan zijn voorliefde voor mooie techniek, en drager van een smartwatch daarentegen is in mijn ogen niet meer dan een meeloper…

1 like

Hoop van niet natuurlijk, maar wat als de smartwatch inderdaad de smartphone gaat vervangen? Je gaat niet om elke pols een horloge dragen, lijkt mee. En dan is een mechanisch horloge alleen nog maar wat voor de echte verzamelaar, net zoals het zakhorloge. Hoop natuurlijk niet dat het zo ver komt, want horloges verdienen het om gedragen te worden en niet om te verdwijnen in een vitrine of stoffige lade…