Medana?

Beste forumleden,

Sinds deze week mag ik mijzelf forumlid noemen. Eerder heb ik op dit forum al het een ander gelezen over de geschiedenis van fabrikant Meyer&Studeli en Roamer. Enkele keren zag ik ook Medana vernoemd.

Ik weet dat dit het merk van Meyer&Studeli bedoeld was voor de minder bedeelden en het merk Roamer bedoeld was voor de beter bedeelden.

Na een collectie van ongeveer tien Roamers verzamelt te hebben, heb ik voornemens om ook enkele Medana’s aan mijn collectie toe te voegen. Het merk Medana spreekt mij aan omdat ik hier toch wel wat experimenten in lijk te herkennen.

Nu heb ik enkele vragen voor de kenners onder ons. Laat ik dan maar beginnen met een retorische vraag: Bestaat er kwaliteitsverschil tussen beide merken? Mijn vermoeden zegt uiteraard van wel.

Waar ik echter vooral benieuwd naar ben is het antwoord op de vraag waar dit kwaliteitsverschil dan voornamelijk in zit? Zit hem dit in het type uurwerk, materiaalverbruik, aantallen of noem het maar op?

Alvast bedankt!
KGroenewald

1 like

In mijn Medana tikt een penanker uurwerkje dus ja, er zit wel degelijk verschil in.

13 likes

Wat een prachtig exemplaar heb je daar!

1 like

Maar wel fraai ja. !

1 like