Mededeling en verzoek aan mods

Ik begrijp best dat sommigen besluiten te vertrekken, maar als ik eerlijk ben vind ik het tijdstip op zijn zachtst gezegd apart. Het is nu weer stil voor mijn gevoel, en er zijn zat (naar mijn mening veel te veel) topics geweest om de gemoederen weer te bedaren. Laat het daar dan ook bij. Ik vind dit dan ook een beetje een geval van oude koeien uit de sloot halen. Laat het er dan lekker bij, of vertrek gewoon rustig. Het lijkt me dat er nu echt wel genoeg over is gezegd. Zo goed als iedereen heeft zijn mening gegeven, maar elke keer als het rustig is wordt het weer naar boven gebracht.

Als ik dit draadje zo lees heb ik nogal wat gemist B)-

dreski Schreef:

Het zal wel aan mij liggen maar ik vind echt dat
er helemaal niets verkeerds gebeurt hier. Ik vind
zo een publiekelijke aankondiging van vertrek ook
altijd vreemd. Als ik het hier niet leuk meer vind
ben ik gewoon weg en ga ik dat niet toelichten dmv
een topic. Wat is het doel hier nu van?
Dit forum is echt het meest relaxte van heel
internet denk ik. En het zijn alleen maar woorden
en meningen. Ik zit al wat langer op fora en kon
in het begin ook wel eens boos of gefrustreerd
raken maar tegenwoordig kan het me echt geen reet
schelen wat iemand vind of zegt die ik nog nooit
in het echt heb gezien.

helemaal juist;)

Ik vind echt dat sommige mensen uiterst bot zijn in hun reacties, maar anderen vinden dat blijkbaar niet.

Dat heeft waarschijnlijk met smaak te maken. De één zal het overgevoeligheid noemen, de ander juist weer beschaafdheid. Het is een gevoel. Ik sla sommige topics om die reden al bij voorbaat over. En sommige forumleden dus ook. Daar ben ik vrij in toch?

Lijkt wel of er telkens iemand deaud gaat…vaarwel, het gaat je goed, etc.
Tis maar een forum…je zou honger hebben en geen geld voor eten… Das pas erg.

Ik vind het echt btje vreemd dat je met zoveel bombarie een forum verlaat , als het allemaal zo verschrikkelijk is dan ga je naar een ander forum of zo, waarom zo’n dramatopic?

Ik kom op vele fora en inderdaad op fora komen mensen met heel verschillende meningen en opvattingen bijeen om het over hun gezamelijk passie te hebben in deze horloges ,dat iedereen anders verzameld maar ook anders is hoort nou eenmaal bij een forum, er hoeft wat mij betreft dan ook niet gereageerd te worden met fluwelen handschoenen maar gewoon met respect voor de keuzes en meningen van een ander ,als we alleen maar veren bij elkaar in de kont gaan steken ow wat mooi ow wat prachtig dan schiet het niet op ,het is nooit leuk om te horen dat anderen jou horloge helemaal niet zo mooi vinden dan jijzelf amar daar meot je boven staan of anders je niet op fora begeven.

Tolerantie is the key

Hee lepel 1 nou mot je is goed luistere :smiley:

gekkehuus Schreef:

Ik vind het echt btje vreemd dat je met zoveel
bombarie een forum verlaat , als het allemaal zo
verschrikkelijk is dan ga je naar een ander forum
of zo, waarom zo’n dramatopic?

Ik kom op vele fora en inderdaad op fora komen
mensen met heel verschillende meningen en
opvattingen bijeen om het over hun gezamelijk
passie te hebben in deze horloges ,dat iedereen
anders verzameld maar ook anders is hoort nou
eenmaal bij een forum, er hoeft wat mij betreft
dan ook niet gereageerd te worden met fluwelen
handschoenen maar gewoon met respect voor de
keuzes en meningen van een ander ,als we alleen
maar veren bij elkaar in de kont gaan steken ow
wat mooi ow wat prachtig dan schiet het niet op
,het is nooit leuk om te horen dat anderen jou
horloge helemaal niet zo mooi vinden dan jijzelf
amar daar meot je boven staan of anders je niet op
fora begeven.

Tolerantie is the key

Over het mooi vinden van horloges gaat het echt niet hier hoor…

Al maak ik er zelf geen deel van uit, ik heb wel kunnen vaststellen dat via het forum er leuke persoonlijke relaties zijn ontstaan van mensen die elkaar nu regelmatig opzoeken, met horloges bezig zijn, meetings houden etc.
Deze mensen hebben daardoor ook zeer positieve gevoelens bij het forum. Juist die mensen nemen dus met verdriet afscheid.

En sorry hoor, er zijn hier absoluut onbeschofte eikels op het forum. Ik kan het niet anders zeggen. Helaas zijn meerdere topics met voorbeelden al verwijderd.

Voor mij geen reden om hier niet meer te komen. Ik heb met Marokaanse pubers gewerkt, ik kan wel ergens tegen.

(p.s. wat leuk, één woord wordt bij mij automatisch vervangen door wat vreemde lettertekens.)

Jammer.

Noel, jammer dat je dit besluit genomen hebt. Ik heb de indruk dat het hier de laatste tijd weer wat rustiger is maar ik kan me wel vinden in het feit dat het soms te ver gaat.

Helaas is dit geweldige forum ook een afspiegeling van de samenleving, eikels heb je overal, excusez le mot…

Aan ons de uitdaging om hen te wijzen op de manier waarop wij hier met elkaar omgaan. En als ze dat niet willen of kunnen snappen dan is het gewoon een kwestie van de isoleercel voor een paar dagen.

Op Watchuseek maken we daar vaak gebruik van: iemands account even opschorten voor 1-7 dagen om ze te laten afkoelen, als dat niet helpt: weg ermee! Misschien wel heel restrictief, maar het helpt wel.

We komen elkaar ongetwijfeld wel weer ergens tegen, het ga je goed!

Eric

@Marijn en nog wat anderen:

onbeschoft, sja…waar leg je de grens.
e.e.a zal ook wel op mij betrekking hebben en dat is prima.

om even een voorbeeldje uit de kast te trekken:
als ik zeg “ik heb even een ander bandje om het horloge g.eneukt” dan zullen een aantal mensen dit als onbeschoft bestempelen…prima, maar hier in Friesland is “n.euken” een gewone term, het staat in het fries woordenboek als “gooien/smijten” (en ja, ook als 2e betekenis sex)

wat voor mij normaal praat is is voor jullie onvoorstelbaar of onbeschoft… hoe je 't maar wilt noemen.
moet ik, in zo’n geval, m’n afkomst verloochenen omwille van een paar hollanders die er niks van snappen?

en kom nou niet aanzetten dat ik tot de minderheid behoor, calimero ben of wat ook…het is slechts een voorbeeldje.

Popma Schreef:

wat voor mij normaal praat is is voor jullie
onvoorstelbaar of onbeschoft… hoe je 't maar wilt
noemen.
moet ik, in zo’n geval, m’n afkomst verloochenen
omwille van een paar hollanders die er niks van
snappen?

Je kan je natuurlijk ook gewoon aan de forumregels houden: “c. Gebruikers dienen rekening te houden met alle soorten en leeftijden bezoekers op dit forum”.
Met dat, en even er bij nadenken, moet het allemaal te doen zijn.

Popma Schreef:

@Marijn en nog wat anderen:

onbeschoft, sja…waar leg je de grens.
e.e.a zal ook wel op mij betrekking hebben en dat
is prima.

om even een voorbeeldje uit de kast te trekken:
als ik zeg “ik heb even een ander bandje om het
horloge g.eneukt” dan zullen een aantal mensen dit
als onbeschoft bestempelen…prima, maar hier in
Friesland is “n.euken” een gewone term, het staat
in het fries woordenboek als “gooien/smijten” (en
ja, ook als 2e betekenis sex)

wat voor mij normaal praat is is voor jullie
onvoorstelbaar of onbeschoft… hoe je 't maar wilt
noemen.
moet ik, in zo’n geval, m’n afkomst verloochenen
omwille van een paar hollanders die er niks van
snappen?

en kom nou niet aanzetten dat ik tot de minderheid
behoor, calimero ben of wat ook…het is slechts
een voorbeeldje.

Alleen al het feit dat je bewust het forumbeleid omzeilt door een punt achter de n te zetten is al voldoende volgens mij. Het interesseert je gewoon geen bal wat de regels zijn.

lencoth Schreef:

Je kan je natuurlijk ook gewoon aan de forumregels
houden: “c. Gebruikers dienen rekening te houden
met alle soorten en leeftijden bezoekers op dit
forum”.
Met dat, en even er bij nadenken, moet het
allemaal te doen zijn.

wat je dus zo ongeveer wilt zeggen is dat een aantal onder ons zich moet aanpassen aan de massa/meerderheid.
waarom geen acceptatie van jullie kant dat niet iedereen gelijk is?

het is een open forum, je kan niet iedereen tevreden houden…makkelijk zat!
al ga je naar een forum van de EO ofzo dan kan je nog niet iedereen tevreden houden, apart volk hou je overal en dan kan je accepteren of niet…zo niet dan staat het je vrij om de uitgang op te zoeken

Tja we moeten wel dezelfde taal blijven spreken. Als ik alles in plat Amsterdams ga formuleren wordt het door velen ook niet begrepen.
Ik kom ook veel achenebbisj horloges tegen hier maar ben wel eerlijk ik ga niemand beseibelen. Sommige van mijn klokkies worden ook bikkerklokken genoemd. Ik vind het soms jammer dat mensen met goedkopere horloges indirect voor dallesdekker worden versleten. Het is geen reden om je te drukken want er zijn evenveel andere gelijkgestemden hier. Iedereen moet gewoon een hassebassie nemen en niet zo snel iebel worden anders gaat het forum gewoon kassie wijlen.
Dus gewoon niet meer zoveel lopen kutkammen hier.
Verder hoop ik volgend jaar financieel een oosterijker krijg maar het zal wel mansen worden om de horlogepot te vullen. Ik hoop niet dat ik de keuze moet maken om me onder de penose te begeven maar het pezen gaat steeds moeilijker. De poeplap is echt bijna leeg. Zolang ik nog geen kliekies of prakkies moet eten gaat het nog goed.
Dus iedereen geen spatsies meer en maak je niet te sappel. :wink:

marijn Schreef:

Alleen al het feit dat je bewust het forumbeleid
omzeilt door een punt achter de n te zetten is al
voldoende volgens mij. Het interesseert je gewoon
geen bal wat de regels zijn.

+1

Daarbij is het zeer vervelend dat je je steeds achter je friesdom verschuilt. Er zijn hier zat andere leden uit Friesland en die gedragen zich toch echt anders dan jij.

Daarbij komt natuurlijk dat je het ook gewoon leuk vindt om de boel een beetje op te naaien. Je zoekt altijd de discussie. Een keer niet reageren is echt niet erg, zelfs niet voor een Fries als jij.

Voor mij geen woord spaans bij :slight_smile:

dreski Schreef:

Tja we moeten wel dezelfde taal blijven spreken.
Als ik alles in plat Amsterdams ga formuleren
wordt het door velen ook niet begrepen.
Ik kom ook veel achenebbisj horloges tegen hier
maar ben wel eerlijk ik ga niemand beseibelen.
Sommige van mijn klokkies worden ook bikkerklokken
genoemd. Ik vind het soms jammer dat mensen met
goedkopere horloges indirect voor dallesdekker
worden versleten. Het is geen reden om je te
drukken want er zijn evenveel andere
gelijkgestemden hier. Iedereen moet gewoon een
hassebassie nemen en niet zo snel iebel worden
anders gaat het forum gewoon kassie wijlen.
Dus gewoon niet meer zoveel lopen kutkammen hier.
Verder hoop ik volgend jaar financieel een
oosterijker krijg maar het zal wel mansen worden
om de horlogepot te vullen. Ik hoop niet dat ik de
keuze moet maken om me onder de penose te begeven
maar het pezen gaat steeds moeilijker. De poeplap
is echt bijna leeg. Zolang ik nog geen kliekies of
prakkies moet eten gaat het nog goed.
Dus iedereen geen spatsies meer en maak je niet te
sappel. :wink:

Jammer! Ook jammer dat er tegenwoordig nog maar weinig respect is voor elkaar…

Gr Teun

Popma Schreef:

@Marijn en nog wat anderen:

onbeschoft, sja…waar leg je de grens.
e.e.a zal ook wel op mij betrekking hebben en dato
is prima.

om even een voorbeeldje uit de kast te trekken:
als ik zeg “ik heb even een ander bandje om het
horloge g.eneukt” dan zullen een aantal mensen dit
als onbeschoft bestempelen…prima, maar hier in
Friesland is “n.euken” een gewone term, het staat
in het fries woordenboek als “gooien/smijten” (en
ja, ook als 2e betekenis sex)

wat voor mij normaal praat is is voor jullie
onvoorstelbaar of onbeschoft… hoe je 't maar wilt
noemen.
moet ik, in zo’n geval, m’n afkomst verloochenen
omwille van een paar hollanders die er niks van
snappen?

en kom nou niet aanzetten dat ik tot de minderheid
behoor, calimero ben of wat ook…het is slechts
een voorbeeldje.

Dit is een Nederlandstalig horloge forum. Volgens mij is het beter dat er een Fries horlogeforum wordt opgericht, dan kun je daar de zaak gaan vern.uken*.

*Vern.uken betekent opfleuren in het Achterhoeks.

Niet op afkomst maar op gedrag, ipv het horloge tv deel ( wordt weinig gebruikt ) een subforun voor de “Let niet op taalgebruik” (lnot) types. Dat dan natuurlijk ook weer opgedeeld in; vintage voor de lnot, algemeen voor de lnot, te koop aangeboden voor de … enz.
Dan is het makkelijker te bepalen wat al dan niet te lezen.