Mededeling en verzoek aan mods

Om te beginnen wil ik de forumleden waarvan ik de topics en posts met veel plezier gelezen heb bedanken voor de inspiratie informatie inzicht humor en wederzijds respect.

Ook Henrik en de Moderatoren wil ik bedanken voor de tijd die ik hier door heb mogen brengen op dit forum.

Bedankt daarvoor!(tu)

Maar zoals al af te leiden is uit bovenstaande zet ik er een punt achter op dit forum.

De reden is dat sinds al enige tijd topics meningen of reacties ertoe kunnen leiden dat er respectloos met elkaar of elkaars mening of inzicht wordt omgegaan.

Gezien de volharding en toewijding waarmee dit respectloze gedrag vertoond wordt ben ik tot het besluit gekomen om te vertrekken.

Hierbij verzoek ik de moderatoren dan ook mijn account een ruime week na plaatsing van dit bericht te deactiveren of te verwijderen.

Vriendelijke groeten.

Noël.

Hoi Noël,

Wat jammer dat je ons gaat verlaten. Ik had inmiddels door jouw posts al vernomen dat het een en ander je dwars zat en dat je moeite had met de toon van een aantal topics. Ik denk dat dit ook een duidelijk signaal is naar de forumleden en mods dat dat echt niet acceptabel is!!! Helaas ben je niet de eerste die openlijk bekend maakt te vertrekken van dit forum en dat is geen goed teken.
Ik (wij) hoop je nog een keer terug te zien alhier, maar respecteer je besluit.

En tot de mede forummers zou ik willen zeggen: trek je lering hieruit en laat dit gezellige forum niet ten onder gaan!!!

Het ga je goed,

Gr Wouter

Ha Noël,
Jammer, maar oh zo begrijpelijk en herkenbaar.
De lol begint op dit forum steeds verder zoek te geraken.
Elementaire fatsoensnormen vervagen meer en meer.
Ik denk dat er nog wel meer je voorbeeld zullen volgen.
Intussen: dank voor je bijdragen; het ga je goed.
Groet,
Willem.

Zonder dat bepaalde forumleden op een nette en assertieve (niet agressieve) wijze aangesproken worden op hun gedrag, zal er niet veel veranderen vrees ik.
Ik vind het jammer dat je weg gaat. Weer een nederlaag voor het fatsoen.

Laat ik voorop stellen dat ik je beslissing respecteer. Ik heb op dit forum een aantal keren gewezen op hoe bepaalde dingen kunnen overkomen (het verschil tussen schriftelijk en mondeling taalgebruik, het hebben van respect, etc.), dus ik snap je reactie wel. Ik vind echter ook dat die momenten zeldzaam zijn als je kijkt naar het totaal aantal posts en reacties + zijn er maar echt heel weinig reacties geweest waarvan ik zeg: “dit kan echt niet.” Voor de toekomst van dit forum is het uiteraard van belang dat we de normale omggangsvormen in acht nemen, maar we moeten er ook een beetje voor oppassen dat we niet bij het minste of geringste roepen dat iets beledigend en/of respectloos is.
Het ga je goed.

Vr. grt.

Duco

Ik vond het juist de laatste tijd weer wat rustiger op het forum.
Er is al heel veel verborgen en gewaarschuwd en een aantal topics gesloten om een duidelijk signaal af te geven dat het zo niet verder kon.
Daar meerdere mods als ik de topics zo zag.

Het lijkt mij dan ook beter om je account nog even te laten staan en dat je er gewoon even rustig over nadenkt. (al zal je dat aal hebben gedaan)

Op deze manier kun je altijd nog meekijken en terug komen op je besluit.

Zoals DMC ook al aangeeft gaat het vaker wel dan niet goed :slight_smile:

Als je bij je besluit blijft komen we je misschien nog wel eens tegen op de rikketik en wens ik je veel plezier op de fora die je misschien wel blijft bezoeken.

Inderdaad jammer!
In de reactie van dmc lees ik de relativering, aantal posts in relatie tot “echt te ver”. Dat zal kloppen, ik kan me echter ook niet aan de indruk ontrekken dat er de laatste tijd wel erg veel (ongewild/ondoordacht?) provocatief gereageerd wordt. Het aantal posts/posters waarvan ik denk;"even overslaan of lees/ reageer ik later (op) groeit toch flink. Meestal reageer ik dan uiteindelijk maar niet, juist om niet te doen wat ik anderen verwijt. In het verleden (vroeger was alles beter :D) werd er ook weleens fel naar elkaar gereageerd, maar. m.i. op inhoud terwijl het tegenwoordig steeds meer een persoonlijk randje krijgt. Dat is erg jammer en haalt de lol er wel wat af.
Onderaan zo’n berichten blokje kan je kiezen, bekijken of bericht posten. Als nu eens iets vaker eerst bekijken wordt aangeklikt VOOR het gepost wordt (VOOR met hoofdletters omdat achteraf editten te laat is, de toon is dan al gezet).
Even 10-15 tellen “bekijken”, wat scherpe randjes uit het bericht halen en dan posten. Zou zomaar kunnen schelen.
Het is al eerder gezegd, reageren op fora heeft een heel andere impact dan een gesprek, waarin je direct kan relativeren. Waarin het non-verbale op voorhand al dingen nuanceert of aandikt etc. Waar je scherp kan zijn en tegelijk kan roepen:"jij ook nog een biertje?"
Anders, niet beter of slechter maar anders…eerst even bekijken aanklikken dus :wink:

Jammer Noël, ik had gehoopt dat we met z’n allen een vuist hadden kunnen maken. Het hakt er soms flink op in, hier op dit doorgaans fantastische forum. Sommige mensen beseffen de impact niet van hun reacties. Nooit, maar dan ook nooit zal ik wijken voor dergelijk gedrag, negeren is beter.

Heel erg jammer Noël maar ik kan me goed voorstellen
dat het gebuitel over elkaar heen hier tegenwoordig een
bron van ergernis kan zijn.
Laat je hier niet door leiden.
Dit is een vorm van haantjesgedrag waarin de deelnemers graag
hun eigen gelijk willen halen in plaats van krijgen en als
je er eens doorheen leest gaat het veelal nergens over en blijkt na
relativeren ook een bron van vermaak voor jezelf.
Een geintje is leuk en een gezonde discussie helemaal niet verkeerd
maar het besef dat de nuance in een geschreven tekst vaak niet overkomt
mag wat groeien.
Er wordt nog wel eens een poging gedaan dmv een smiley toe te voegen
maar ook daar moet je al mee uitkijken.

Dus denk er nog eens goed over na en neem alleen datgene serieus
wat je serieus wilt nemen.
Mocht je er niet op terugkomen wens ik jou natuurlijk het allerbeste.

Het zal wel aan mij liggen maar ik vind echt dat er helemaal niets verkeerds gebeurt hier. Ik vind zo een publiekelijke aankondiging van vertrek ook altijd vreemd. Als ik het hier niet leuk meer vind ben ik gewoon weg en ga ik dat niet toelichten dmv een topic. Wat is het doel hier nu van?
Dit forum is echt het meest relaxte van heel internet denk ik. En het zijn alleen maar woorden en meningen. Ik zit al wat langer op fora en kon in het begin ook wel eens boos of gefrustreerd raken maar tegenwoordig kan het me echt geen reet schelen wat iemand vind of zegt die ik nog nooit in het echt heb gezien.

marijn Schreef:

Zonder dat bepaalde forumleden op een nette en
assertieve (niet agressieve) wijze aangesproken
worden op hun gedrag, zal er niet veel veranderen
vrees ik.
Ik vind het jammer dat je weg gaat. Weer een
nederlaag voor het fatsoen.

Mijn beste,

Idem dito…

Belangrijk is niet alleen de weg die je gaat, maar ook het spoor dat je achter laat.
En jou spoor Noël,
is er een van gedrevenheid, integriteit en een passie voor onze “Horloge-Beminnende” heerlijkheid!!

Vrede en alle goeds,
Coenraad.

Orologio Signaturis Temporis.B)-

Ik ben het eigelijk wel met Dreski eens, als ik het echt niet meer leuk vind dan wijk ik even uit naar andere forums.

Desalniettemin toch jammer dat er mensen vertrekken.

Groet,

Marc

dreski Schreef:

Het zal wel aan mij liggen maar ik vind echt dat
er helemaal niets verkeerds gebeurt hier. Ik vind
zo een publiekelijke aankondiging van vertrek ook
altijd vreemd. Als ik het hier niet leuk meer vind
ben ik gewoon weg en ga ik dat niet toelichten dmv
een topic. Wat is het doel hier nu van?
Dit forum is echt het meest relaxte van heel
internet denk ik. En het zijn alleen maar woorden
en meningen. Ik zit al wat langer op fora en kon
in het begin ook wel eens boos of gefrustreerd
raken maar tegenwoordig kan het me echt geen reet
schelen wat iemand vind of zegt die ik nog nooit
in het echt heb gezien.

Hulde.
Maar wat ik me afvraag:
ik heb bijvoorbeeld in 't topic over de Omega met mesh gezegd dat 't verkrachting van een verdomd mooi horloge is, over deze kreet vielen een paar HFers…maar Dreski gebruikte gister(?) eenzelfde term in een topic over Bulova en dan valt niemand er over.
(quote: Bulova slaagt er iedere keer in om een mooi idee te verkrachten.)

Het lijkt mij selectief zeuren op bepaalde mensen, waaronder ondergetekende.

@TS: doei

Popma Schreef:

dreski Schreef:


Het zal wel aan mij liggen maar ik vind echt
dat
er helemaal niets verkeerds gebeurt hier. Ik
vind
zo een publiekelijke aankondiging van vertrek
ook
altijd vreemd. Als ik het hier niet leuk meer
vind
ben ik gewoon weg en ga ik dat niet toelichten
dmv
een topic. Wat is het doel hier nu van?
Dit forum is echt het meest relaxte van heel
internet denk ik. En het zijn alleen maar
woorden
en meningen. Ik zit al wat langer op fora en
kon
in het begin ook wel eens boos of gefrustreerd
raken maar tegenwoordig kan het me echt geen
reet
schelen wat iemand vind of zegt die ik nog
nooit
in het echt heb gezien.

Hulde.
Maar wat ik me afvraag:
ik heb bijvoorbeeld in 't topic over de Omega met
mesh gezegd dat 't verkrachting van een verdomd
mooi horloge is, over deze kreet vielen een paar
HFers…maar Dreski gebruikte gister(?) eenzelfde
term in een topic over Bulova en dan valt niemand
er over.
(quote: Bulova slaagt er iedere keer in om een
mooi idee te verkrachten.)

Het lijkt mij selectief zeuren op bepaalde mensen,
waaronder ondergetekende.

@TS: doei

het verschil is dat het in het geval van Bulova een “krachterm” richting anonieme fabrikant is en in het geval van de mesh naar een forumlid.
Je zou kunnen zeggen:“prachtig horloge die Omega! De mesh zou ik er zelf niet aanzetten, doet m.i. afbreuk aan het horloge. Maar desondanks, veel plezier ermee.”

Popma Schreef:

dreski Schreef:


Het zal wel aan mij liggen maar ik vind echt
dat
er helemaal niets verkeerds gebeurt hier. Ik
vind
zo een publiekelijke aankondiging van vertrek
ook
altijd vreemd. Als ik het hier niet leuk meer
vind
ben ik gewoon weg en ga ik dat niet toelichten
dmv
een topic. Wat is het doel hier nu van?
Dit forum is echt het meest relaxte van heel
internet denk ik. En het zijn alleen maar
woorden
en meningen. Ik zit al wat langer op fora en
kon
in het begin ook wel eens boos of gefrustreerd
raken maar tegenwoordig kan het me echt geen
reet
schelen wat iemand vind of zegt die ik nog
nooit
in het echt heb gezien.

Hulde.
Maar wat ik me afvraag:
ik heb bijvoorbeeld in 't topic over de Omega met
mesh gezegd dat 't verkrachting van een verdomd
mooi horloge is, over deze kreet vielen een paar
HFers…maar Dreski gebruikte gister(?) eenzelfde
term in een topic over Bulova en dan valt niemand
er over.
(quote: Bulova slaagt er iedere keer in om een
mooi idee te verkrachten.)

Het lijkt mij selectief zeuren op bepaalde mensen,
waaronder ondergetekende.

@TS: doei

Dat Omega topic heb ik gemist en aan jouw uitspraak is ok niets verkeerds. Ieder mag zijn mening hebben en…

Mensen laten zich wel snel uit het veld slaan vind ik en dat is jammer.

@LeenV
Als je 't zo gaat beredeneren:
Achter Bulova zit ook een persoon net als achter de Omega mesh, enig verschil is dat de man achter Bulova hoogstwaarschijnlijk niet meeleest en de man van de Omega mesh wel.

Maar denk je nou werkelijk écht zover door als je een topic doorleest?
Dit forum is voer voor psychologen…

Wederom mooie woorden Coenraad:~
Wat moet ik hier nog aan toevoegen…

Grt. Rene

ik heb dat niet zo meegekregen.
het gaat er hier toch best “lief” aan toe?

De fabrikant van Bulova leest zeer waarschijnlijk niet mee inderdaad en die zie ik ook niet zozeer als persoon. Inderdaad,ik sta altijd wel stil bij een reactie mijnerzijds op een nieuwe aanschaf van anderen. Iemand kan erg blij zijn met een horloge dat ik minder vind. Dit om argumenten die ik hier
http://www.horlogeforum.nl/read.php?2,1304462,1304632#msg-1304632 opnoem.
Maar goed dat is mijn mening. Let’s agree to disagree.

Popma Schreef:

@LeenV
Als je 't zo gaat beredeneren:
Achter Bulova zit ook een persoon net als achter
de Omega mesh, enig verschil is dat de man achter
Bulova hoogstwaarschijnlijk niet meeleest en de
man van de Omega mesh wel.

Maar denk je nou werkelijk écht zover door als je
een topic doorleest?
Dit forum is voer voor psychologen…

Jammer als er forumleden vertrekken.

Toch ben ik van mening dat men hier doorgaans op een respectvolle manier omgaat. Tenzij Fr3d zich weer eens onder een pseudoniem meldt natuurlijk maar daar kan ik dan wel weer om lachen.

Kom op Noël, blijf gewoon. Ik denk dat je op een internetforum (let’s face it: vrijwel niemand op een forum ken je persoonlijk) jezelf moet aanleren om niet te snel aanstoot te nemen. Er zitten altijd een paar “rotzakken” tussen die er meer op zijn gebrand om te stoken en mensen uit de tent te lokken dan dat ze een serieuze horlogeliefde koesteren. Laat dat gewoon aan je voorbij gaan dan is voor hen de lol er snel af.

Kortom; juist de serieuze horlogeliefhebbers maken dit forum, en die zijn er in grote getalen! En daarom jammer als je vertrekt…!