Men zegt toch altijd dat de eerste stap is de verslaving toe te geven, dus bij deze…
Ik heb altijd al een interesse gehad in mooie horloges en ben recent gestart met mijn bescheiden collectie
Eerst begonnen met een festina en emporio Armani om me dan op het goede pad te richten. Eind vorig jaar mijn eerste ‘deftig’ horloge gekocht, nl. een zwarte longines hydroconquest. Met de plechtige belofte aan mijn zwangere vriendin dat het dan voor enkele jaren zou stoppen (mannen, maak uzelf wijs wat ge wilt maar eens ze zwanger zijn hebben we niets meer te zeggen)
Vier maanden later op de champs elysees een tissot prc200 met blauwe dial gekocht met de belofte aan mijn hoogzwangere vriendin dat het dan enkele jaren zou stoppen… (De truc was toen om ze eerst de vitrines met PP, AP, Rolex,tag en omega te laten zien zodat de tissot een opluchting was voor haar)
Sta nu op het punt om een tissot le locle met witte wijzerplaat en een seiko skx009 (Pepsi besel) te bestellen met de belofte aan mijn vriendin en vier maand oude zoontje dat het dan even gedaan is…(de longines is binnen 15 jaar voor hem)
Nu denk ik ook even echt te stoppen. Volgende haltes zijn omege seamaster en ooit een breitling navitimer. Had de omega graag nu gekocht maar dan moet ik rekening houden met extra kost van scheiding… Heb ook graag iets om naar uit te kijken.
Ik denk dat ik met de nieuwe aankopen ook iets heb voor alle gelegenheden. De longines is nu de daily beater tot de seiko er is.
Opmerkingen of tips ivm de aankopen zijn altijd welkom. Heb hier al veel goeds over seiko gelezen. Maar,zou ook graag meer weten over de tissot
Men zegt toch altijd dat de eerste stap is de
verslaving toe te geven
Welkom, Kristof! Nou, door je hier te begeven en aan te melden, ga je zeker niet van je verslaving afkomen!
Begint een leuke verzameling te worden! Tissot is een prima klok en een SKX009 (007 of 011) ga je ook heel erg lang veel plezier van hebben!(tu)
Rest mij je er nog even op te wijzen dat wij hier gek zijn op plaatjes. Dus laat maar komen, die foto’s!
Ik ben ondertussen dus weer aan het twijfelen geslagen. Ik heb de Seiko skx009 even mentaal op hold gezet. Ik kwam toevallig een foto tegen van een witte seiko stargate en ik wist op slag dat ik toch voor een witte duiker zou gaan. Mooi contrast met de zwarte Longines die ik al heb. Ik denk dat dit me ook langer zal bekoren dan de pepsi bezel. Jammer genoeg is het blijkbaar moeilijk om aan een stargate te raken, dus zou ik moeten kiezen tussen de SNZH51 (zwarte bezel) of de SRP163 (zilverkleurige bezel)
Iemand enige tips mbt de kwaliteit van beide horloges?
Voorlopig staat dan ook de tissot op hold want als er een witte duiker bijkomt, dan zal de dresswatch een andere kleur moeten hebben.
Foto’s van de ‘collectie’ volgens zodra de knopen zijn doorgehakt.
Keuzes, keuzes, keuzes… een mens wordt er zot van…
Welkom.
Overigens is hier ergens een topic met allerlei smoezen en truukjes om de geliefden te bedotten zodat er toch weer iets nieuws aangeschaft kan worden zonder dat het gelijk op een scheiding uit gaat draaien.
Welkom.
Overigens is hier ergens een topic met allerlei
smoezen en truukjes om de geliefden te bedotten
zodat er toch weer iets nieuws aangeschaft kan
worden zonder dat het gelijk op een scheiding uit
gaat draaien.
De beslissing is dus gevallen, het is te zeggen…uitgesteld. Vandaag enkele seikos en de Tissot gaan proberen en had geen klik. Ik zou ze enkel maar gekocht hebben om enkele weken te genieten van iets nieuws, maar zou binnen enkele maanden spijt hebben denk ik. Ik heb de hydroconquest bijna een jaar en glimlach telkens als ik ernaar kijk. Dat wil ik ook bij mijn volgende horloge
Begin volgend jaar wordt het dus een tag aquaracer met witte wijzerplaat. Geeft me nog enkele maanden om naar uit te kijken. Is een horloge wat ik al lang wens en mijn wederhelft is ondertussen mijn gezaag beu. Ze zit al zelf foto’s van de chrono versie door te sturen…
Makers me wonder… Als ik nu een paar jaar had gezaagd over een PP of AP had ik nu mss haar tevreden gehouden met een Rolex…