Medicijn horloge

Je hebt gelijk, maar voor nu zal het een tijdje werken, al hopen we op langer.
Het is niet anders, we gaan er samen tegenaan, komt goed

Maar moet ook van de pols om opgeladen te worden en kan dus heel makkelijk vergeten worden.

over een drempeltje struikelen en je enkel breken,dat is lullig,Parkinson is gewoon een verschrikkelijke ziekte waar (nog) niks tegen te doen is.

1 like

Uit piëteit met de TS stel ik voor dat we elkaar hier niet al te hard de maat nemen, het gaat niet over ons. Er zijn veel ziekten die sluipend te werk gaan. Ik noem ze lullig, een ander noemt ze verschrikkelijk, maar wat wij ook vanaf de zijlijn roepen, het blijft een betekenisloze platitude voor degene die er mee zit.

Dat is ook weer waar. Hm.

5 likes

Was absoluut niet negatief naar jou bedoelt en weet ook zeker wel dat je het goed bedoelt.

Tomato- tomado in dit geval.

Mooi gezegd.

Het is als buitenstaander vaak heel lastig de situatie te begrijpen.

Een mooi voorbeeld daarvan is mijn buurvrouw ,zij heeft de Huntington ziekte (beginfase) en ik merk daar nu nog helemaal niks van als ik met haar praat (ja op minstens 2 meter ) maar na uitgezocht te hebben wat deze ziekte inhoudt, is het moeilijk om maar te doen alsof er niks aan de hand is…wat zij trouwens wel graag wil.

Maar nu weer terug naar de zoektocht naar het meest gebruiksvriendelijke horloge om in deze situatie te kunnen gebruiken.

2 likes

Misschien is dit iets om in te zien voor u.
Succes en sterkte in ieder geval.

https://www.isala.nl/patientenfolders/8160-parkinson/#link2

https://www.globalkineticscorporation.com/the-pkg-system/

1 like

Beste @Margo1,

Mijn vader, ook Parkinson met de “hoofdversie” zoals jij hem noemt, gebruikt hiervoor een Apple Watch. Dit hoeft niet de laatste versie te zijn uiteraard, en je zou een goedkopere eerdere versie kunnen zoeken.

Het beeld kun je ook met wijzers instellen, er zijn een onbeperkt aantal alarmen in te stellen en die zijn goed te horen en makkelijk uit te zetten op het horloge wanneer deze af gaan.

Er zijn ook evt stoffen bandjes te krijgen die niet “los kunnen schieten” en ook relatief makkelijk om te krijgen zijn voor mensen die moeite hebben met fijne motoriek.

3 likes

Beste Margo,

Ik werk op een woonvorm voor mensen met Parkinson, MS en nog een aantal ziektebeelden die zeldzaam voorkomen in Nederland.

Het is een goed idee om iets van een alarm te gebruiken. Heb je wel eens iets geprobeerd in de trant van muziek? Zou je op bepaalde tijden iets kunnen laten horen aan hem, wat correspondeert met het innemen van zijn medicatie.

Heeft je man ook een Apo-Pomp?

Ik wens je heel veel sterkte toe… blijft dicht bij hem, dat is belangrijkste!

3 likes

Ik moest gelijk aan een hoop van mijn Casio’s denken. Menig hebben 5 alarms (die elke dag op hetzelfde tijdstip af kan gaan), waaronder 1 met snooze functie.

En ik heb meerdere analoog icm digitaal modellen, want analoog komt voor zo ver ik weet nket verder dan 1 a 2 alarms.

Ik heb zelf van Casio een G-shock, Edifice en een Lineage. Allemaal dus met wijzers voor de tijd en digitale display voor oa de alarm functies.

Bijkomend voordeel is dat mijn modellen solar en radio controlled zijn. Dus nooit meer een lege batterij (leg ze bij t vensterbank om op te laden, en niet zoals met de meeste smartwatches elke dag aan de lader) en altijd de juiste tijd.

Prijzen ongeveer tussen de 150 en 300 euro.

Ik heb bv deze, maar dan staalkleurig.

Nadelen zijn er ook. De volume is inderdaad niet heel luid. In een rumoerige omgeving, zelfs buiten met druk verkeer of een druk terras, kan het zijn dat ik em niet hoor. Bovendien duurt het alarm van de solar modellen slechts 10 secondes tov 20 secondes op de batterijmodellen.

Er zijn connected/smartwatches die een stuk langer mee kunnen op 1 lading. Sommige ervan hebben tril en/of geluid. Dat trillen kan dus handig zijn ivm rumoerige ruimtes.
Bij sommige kun je vooraf een melding programmeren, zoals bijvoorbeeld “middag medicijnen innemen”.
Betreft wijzers, sommige kunnen op hun digitale scherm de tijd analoog weergeven dmv wijzers op het scherm te tonen. Heb je combi voordelen van de digitale functies en toch ouderwets klokkijken. Het kan zijn dat het er niet allemaal even strak uitziet op een scherm met wijzers.

Verder zijn er hybrid smartwatches die ook een combi van analoog digitaal zijn. Meestal met een enegergie zuinig scherm, waardoor ze op batterij of accu werken die maanden mee kan. Heb hier zelf geen ervaring mee. Weet dus ook niet welke meerdere alarms, al dan niet met melding kunnen weergeven.

Hoop dat dit n beetje helpt in de keuze en veel sterkte met de situatie.

1 like

Sterkte met het ziekteverloop van jouw man en blijf hem zeker koesteren.
Ik hoop verder dat je het juiste horloge voor hem kan vinden,
met erg veel respekt mevrouw.

1 like

Ik snap je wel…

1 like

Hallo Margo,
Ik ben bekend met deze ziekte en wij hebben medicijn doosje met vier vakjes per dag, het uur is altijd vast.
Op Parkinson tv is een dame die een app op haar smartphone heeft die dit ook meld , ook hele goede app is als ze te zacht of traag praat gaat die dit aanduiden.
https://www.youtube.com/watch?v=7-NrnIlkSis&t=1190s kijk begin uitleg hierover op 2 minuten.
Ook kun je op een klassiek uurwerk klein streepjes aanbrengen.
Alarmen werken wij niet mee, want als je het signaal niet hoort ga je buiten je inname schema.
Wij eten op vaste tijden 8 / 12 / en 18 uur. aangezien de inname altijd minimum een kwartier voor voedsel is, is dit ook een goed houvast punt qua tijd.
succes
nog vragen altijd welkom via PB
Roel

1 like

Medicijndoos en mobiel werken hier niet, word vergeten.
We hebben al een soort proefgedraaid met een aliexpress groot horloge en dat beviel prima