Medicijn horloge

Hallo,

Al een tijdje lees ik mee, en zoek op dit forum, maar ben nog niks leuks tegen gekomen.
Ik ben op zoek naar een horloge met alarm, minimaal 3 alarmen per dag ( medicijn inname)
Mijn man heeft parkinson en moet dus op gezette tijden zijn medicatie innemen.
Een horloge met allar is voor hem het makkelijkst.
Liever ook geen digitaal.
Wij willen ook geen medicijn box met functies, of zijn mobiel, want dat moet je allemaal meenemen en niet vergeten.
Nu zit er een strip medicatie in mijn tas, en zijn portemonnee.

Ik vind google wat lastig zoeken, want dan kom je al snel bij smartwaches, en dat gaat niet meer lukken.
Het liefst wijzerplaat, zo simpel mogelijk en uiteraard die alarmen.
Ik hoop dat jullie kunnen helpen…
Bij voorbaad dank je.
Groetjes Margo

3 likes

Goedemorgen Margo,

Persoonlijk vind ik de alarmen op analoge horloges wat zacht klinken. Volgens mij zijn er Casio G-shocks die ook trillen bij een alarm, wellicht is dat een optie?
En Smartwatches hebben vaak meer geluid, maar dan kun je eigenlijk net zo goed de telefoon gebruiken.

Suc6 met je zoektocht.

1 like

Zoiets misschien ?

https://www.watches2u.com/watches/casio/gst-w130bc-1a3er-mens-g-shock-watch.html

Digitaal is er wat meer keuze. Verwacht niet teveel van de alarm geluiden die zijn meestal niet erg luid. En als een smartwatch niet meer gaat lukken moet je je afvragen of het bij een niet smartwatch wel gaat lukken.
Misschien is er iemand in jullie omgeving die dit kan instellen.

2 likes

Even snel gezocht. Zoals ook door andere is voorgesteld zal Casio waarschijnlijk het meeste bieden.

Deze modellen hebben 3 dag alarmen. Met wijzers waardoor tijd nog snel af te lezen is en kost rond de 50 euro.

Verder zag ik wel wat opties vanuit Gezondheidswinkels e.d.

7 likes

Nu zelfs in de aanbieding voor €42,42 en met een batterij levensduur van 10 jaar ook behoorlijk praktisch. En goed af te lezen, misschien ook niet geheel onbelangrijk.

4 likes

Ik denk dat dit inderdaad het belangrijkste is. Hoe vaak wijzigen de tijden van het alarm? Als dat 1 keer instellen en gaan is, is een smartwatch ook geen probleem. Als er vaker gewijzigd moet worden is een smartwatch misschien nog wel makkelijker. Ik zit bij mijn Casio iedere keer te klootviolen als ik het alarm moet wijzigen omdat ik dit maar 1x per jaar (vakantie) doe of zo.

Zo’n Casio is denk ik wel wat robuuster dan een smartwatch dus die kan wel een ongecontroleerd tikkie hebben.

Succes met de zoektocht.

2 likes

Ik denk dat een Apple watch het makkelijkst te bedienen gaat zijn, eerlijk gezegd. Op de gebruiksvriendelijkheid van ana-digi horloges is Ă©Ă©n en ander aan te merken, en eerlijk gezegd zijn de meeste mechanische of in ieder geval puur analoge horloges maar met Ă©Ă©n alarm per dag toegerust.

Je kunt op dit moment op een Apple watch ook een permanent zichtbare analoge wijzerplaat tonen, en hij doet met twee vingers in de neus drie alarmen per dag.

En, eerlijk gezegd: 100 keer liever een Apple watch dan zo’n lompe en nare Casio G-shock. Bah. Daarmee wil een heer niet gezien worden.

Maar even een wat, eh, lullige vraag: Waarom heb je drie alarmen nodig? Kun je die medicatie niet gewoon op gezette tijden innemen, zoals bij het ontbijt en het avondeten, dat je alleen overdag nog maar een alarmpje nodig hebt om de lunch bijvoorbeeld niet te vergeten of zo?

Want Parkinson is toch niet direct ook Alzheimers, als het ware? Punt is dat je met Ă©Ă©n alarmmoment veel meer keuze krijgt, tot aan Jaeger LeCoultres aan toe.

2 likes

Die telefoon vergeet hij gewoon … horloge en portemonnee zijn al 50 jaar een onderdeel dat is routine.
Dank je wel :+1:t2:

3 likes

Mijn zoon zou dat kunnen instellen, maar bij indrukken van een verkeerd knopje zit hij alweer dat het misgaat.
Deze is erg mooi, maar ik denk dat hij de tijd dan niet kan zien…

1 like

Smartwatch ga je geheid vergeten. Want hij zit aan de oplader

2 likes

Klopt, die gezondheids winkel horloges zag ik ook, en die zijn de laatste optie als er verder niks leuks op de markt is…
Dank je wel, ik ga eens kijken :+1:t2:

De Casio Oak een idee? Lekker licht, 5 alarmen instelbaar en analoge wijzers. Kun je gewoon mee douchen, zwemmen, alles.

afbeelding

17 likes

Instellen van een alarm moet je echt even in het menu doen, volgens mij is het niet dat als je per ongeluk een knopje indrukt dat dan alles weg is.
Ik zou overigens een alarm enkel als backup gebruiken en er niet van afhankelijk willen zijn. Zelf de tijden van medicatie inname in de gaten blijven houden is wel aan te raden.

1 like

Dat dus :joy::joy::+1:t2::+1:t2::+1:t2::+1:t2::+1:t2:

1 like

Ja klopt, maar erzijn 2 soorten parkinson, 1 is het hoofd, en 2 de tremors en mijn man heeft het hoofd en vergeet dus echt herl veel, ik ben zijn backup

Parkinson is meer, is vergeten, is trillen is een kloten ziekte.
Het is bij deze ziekte belangrijk de medicijnen op de juiste tijd in te nemen om op deze manier de spiegel te behouden.
Maar als je nooit gewent bent een mobiel mee te nemen, gaat dat nu helemaal niet meer lukken, een horloge draagt hij altijd.
Het zal een “tijdelijke” oplossing zijn, want het is een ziekte die steeds verder achteruit gaat

Dat wist ik niet. Hmmm. Hoe dan ook:

Apple watch. Kan om de pols, is redelijk intuĂŻtief te bedienen en doet alle alarmen van de wereld, ook als je je telefoon even niet bij je hebt.

Hier kun je zien hoe makkelijk een en ander gaat:

Dat is lullig, ook al is het zo met veel ziektes. Hoe dan ook begrijp ik dat het van persoon tot persoon nogal verschilt, het verloop, dus ik wens jullie een lange zo rustig mogelijke periode toe.

1 like

Allereerst heel veel sterkte gewenst, mijn vader had ook Parkinson en later ook Parkinson dementie met alle bijkomende klachten: vergeetachtigheid en desoriëntatie. Ik weet uit eigen ervaring hoe de ziekte verloopt en wat je tegen kunt komen. In dit geval zal een horloge vinden wat geschikt is, moeilijk worden. Hoe goed bedoeld ook, een Apple Watch zal niet werken ben ik bang. Een Casio met eventueel een trilfunctie lijkt nog het beste, zolang alles wordt ingesteld voor je man, én hij weet wat hoe te handelen als er een alarm uitgezet moet worden. Kan hij zulke kleine knopjes nog wel bedienen? Maar uiteindelijk zal ook dit geen soelaas bieden, en heeft hij permanente begeleiding nodig, en dan heb je ook geen horloge meer nodig. Maar je wilt hem zo lang mogelijk autonoom houden natuurlijk.

3 likes

@Margo1 sterkte! Voor jullie allemaal.
Volgens mij zijn er al goede tips voorbij gekomen.
Succes!

29 likes

Dank je wel…dat hopen wij ook