Ik mag binnenkort een mooie gebeurtenis vieren en ik dacht wat is nou leuker dan er een horloge bij te kopen (eventueel met gravure ofzo).
Normaal draag ik graag duikers (yep ook met een pak ) maar ik dacht laat ik eens serieus meet een dresswatch overwegen.
Twijfel nog tussen iets van Grand Seiko (de Skyflake vind ik fraai), een JLC Reverso Medium Thin (mono want leuk graveren) of een Glashutte Original Senator (no date dus de plain staal met witte wijzerplaat).
Wat is jullie idee qua hoe de kwaliteit en afwerking zich verhoudt tot elkaar en pro’s/con’s?
Andere suggesties zijn welkom ! Used is geen optie overigens, koop graag nieuw.
Wat leuk dat je een horloge wil kopen om een gelegenheid te herdenken.
Waar moet het horloge aan voldoen?
Een dresswatch zeg je, hoe zie je dat?
Moet het perse op leer?
Wat is je maximale doorsnede, lug to lug, dikte?
Heb je voorkeur voor staal of liever een edelmetaal?
Wil je complicaties als een date of day-date? Of nog meer gecompliceerd?
Vertel ons eens wat meer over waar je naar zoekt?!
Leer heeft de voorkeur omdat ik verder vooral staal heb op dit moment. Dress in de zin van elegant en goed passend in zakelijke setting en bij een pak.
Staal heeft de voorkeur! Complicaties zijn geen must…heb al een moonphase dus dat zoek ik niet direct. Day/date is de max.
De genoemde modellen zijn beetje waar ik zelf op uit kwam…maar suggesties en input zijn welkom!
Seiko Sarb?
GS, diverse modellen altijd goed. Al zijn de spring-drives vaak wel een beetje corpulent.
Longines master ultra thin?
Nomos heeft allerlei moois die voldoen aan deze criteria.
Diverse micro’s, zoals farer, brew, lorier, william wood, nodus,
Citizen chronomaster op leer…
Zoveel moois!
Thanks! De gewone Seiko zijn me iets te 'gewoon ten opzichte van GS bijvoorbeeld…
Longines misschien de Heritage serie ?
Nomos is me iets te hip , hou zelf iets meer van de klassieke stijl zoals GO bijvoorbeeld.
Veel keus idd! Hoe is jouw ervaring met GS ?