Meedraaiende rotor

Goedendag

Ik ben in het bezit van een Longines Hydroconqeust, uit het jaar 2010.

Het betreft hier een automatische eta uurwerk, nu merkte ik tijdens het handmatig

Opwinden dat de rotor erg fanatiek meedraaide.

Ik vermoed dat er bepaalde onderdelen niet meer van elkaar losgekoppeld worden en

Dat er waarschijnlijk ook olie vervangen dient te worden.

Het horloge zal naar mijn inziens dus voor een service beurt moeten.

Maar voor ik dat ga doen, wil ik graag jullie mening vragen over wat volgens

Jullie de oorzaak is en wat het beste te nemen stappen zijn en ook niet geheel

Onbelangrijk wat de verwachte kosten hier voor zullen zijn.

Bijvoorbaat dank. Groet Automaatje

automaatje Schreef:

Onbelangrijk wat de verwachte kosten hier voor
zullen zijn.

Als het op een servicebeurtje uit zou komen, hangt het ook af of je ermee terug gaat naar AD of een horlogemaker. Zit volgens mij een 2824 elabore in, dus kan tussen de 350 en 60 liggen.

ik bedoelde (zeker niet) onbelangrijk m.b.t. kosten voor servicebeurt, maar dank voor de geschatte prijsopgave (tu)

Schijnt een euvel te zijn bij de ETA 2824, kan verder geen kwaad :slight_smile:

Ben langs juwelier gegaan, hij vertelde dat het uurwerk in top conditie was en enkel gesmeerd diende te worden.
Hij liet me meteen het verschil zien tussen fabriek-af Eta uurwerk en top-grade uurwerk, wat een verschil…

automaatje Schreef:

Hij liet me meteen het verschil zien tussen
fabriek-af Eta uurwerk en top-grade uurwerk, wat
een verschil…

Ook de top uitvoering (net als de COSC) wordt door ETA gebouwd. Dus ook “fabriek-af” ETA :wink:

Volgens mij zit het verschil vooral in een andere visuele afwerking en een andere balans. Zonder glazen bodem heb je aan dat eerste al vrij weinig.

Wat ik begreep is de afwerking niet alleen mooier maar ook iets verfijnder
Wat weer voor een langere levensduur van belang is maar in hoeverre dat waar is weet ik niet. Maar het ziet er zo verzord uit, een mooi afgewerkt uurwerk.