Meenemen horloges op reis

Hallo medeliefhebbers,

De laatste tijd als ik langere tijd (meer dan 1 dag :)) van huis ben, probeer ik diverse dingen uit, om een paar horloges mee te nemen. Horlogedoosjes, ingepakt in toilettas etcetera.

Nu las ik recent wat over een reis-etui, ik neem aan dat die er speciaal voor gemaakt zijn. Ik vroeg me af hoe de mede-forummers dit in praktijk doen en goede tips hebben. Maar één horloge mee lijkt me niet echt een reële oplossing :slight_smile:

Groeten,

Martin

Mijn beste,

Ik heb diverse Reis etuis voor 1 t/m 4 horloges. Destijds gekocht op de ’Rikketik’.
Voorts heb ik voor mijn ’Breitling’ een origineel ’Breitling’ reisetui. Dit etui is wat ruimer zodat ik de lederen band met enige zachte druk netjes in het etui kan opbergen.
Alleen van het ‘Breitling’ etui heb ik zo snel een foto kunnen vinden.

Kijk ook eens bij: http://www.kish.nl/horloge-reisetui-p-412.html

Orologio Signaturis Temporis.:wink:

MartinB, je had het over toilettas. EN die worden tegenwoordig natuurlijk vaak in de check in bagage gestopt ivm de vloeistoffen.
Misschien is deze tip zo vanzelfsprekend dat het stom is, maar nooit maar dan ook nooit in je check-in bagage stoppen. Op bepaalde vliegvelden jatten ze alles uit je tas.

Check. Vorig jaar had mijn vrouw haar Tissot in haar afgesloten Samsonite toilettas gestopt. Hij moet er nu nog uitkomen ):
Jur

Hoi Coenraad,

Natuurlijk, Rikketik… Dat ik daar niet aan gedacht heb. De bron van alles wat mooi en (relatief) goedkoop is :slight_smile:

De kish link geeft alvast een goede indruk van waar ik naar moet zoeken.

Mijn dank,

Martin

AI,

Naief als ik ben (ga gerust een boodschap doen zonder de deuren af te sluiten, bij ons kan dat gelukkig nog) heb ik hier nooit over nagedacht.
Als ik vlieg, is dat meestal zakelijk en heb ik altijd een laptop tas bij me, daar gaan ze dus voortaan in…

Bedankt voor de tip, Eppie en Jur

Groeten,

Martin

You’re welcome, dit geldt voor allerlei klein ‘waardevol’ spul trouwens.
Laatst op een reis bij mij een memory stick uit een jas die in een tas zat gehaald, en bij een vriend een mobiele telefoon (beide op een ander vliegveld overigens).
Mensen die bij de bagage check werken (dus waar de check-in bagage gescant wordt) halen dan dingetjes die ze makkelijk in hun zak kunnen stoppen uit de bagage…ze zien op hun schermpje precies wat er in de tas zit en maken 'm zo open.
Zoals gezegd ik zou het nergens doen, maar vooral als je op een vliegveld komt waar veel mensen hun tas laten inpakken met zo’n plasticroller weet je dat je niks in je tas moet laten zitten.

Tot nu toe heb ik 't altijd afgekund met één horloge als ik een vliegreis maakte. Ben ik nu saai…? :wink:
Toegegeven, ik heb dan ook altijd ontwenningsverschijnselen bij thuiskomst! :smiley:

En als je geen vliegreis maakt en je bagage min of meer steeds bij je hebt, kun je je horloges natuurlijk op elke plek kwijt waar je dat maar wilt. Ik mag altijd graag een horloge in een washandje stoppen en dat ergens tussen de kleding duwen.