Meer betalen voor minder bij Sinn

Ik had via een e-mail bij Sinn gervaagd of het ook mogelijk is een horloge te leveren met alleen ontspiegeld glas aan de binnenzijde i.p.v. beide zijden. Het volgende antwoord kreeg ik terug:

Dear Mr …,
Thank you for your email.
Please be informed that it will be possible to have the AR only on the inside of the crystal. This comes up to additional 90 Euro and takes approx. 2-3 weeks.
Kind regards from Frankfurt,
ASTRID

Dus meer betalen voor minder. ben benieuwd wat jullie hiervan vinden.

1 like

Het klinkt onlogisch, maar toch is het wel verklaarbaar.
Opties kosten geld. En dit is een optie t.o.v. hun standaardproduct

In de bouw kost meer-werk, maar ook minder-werk allebei geld. Ze moeten er meer voor doen om jouw klokje buiten de standard lijn om niet te ontspiegelen, dus dat kost extra. Je vraagt ze in feite om een modificatie, ook al is het iets weglaten. Ik snap het wel.

2 likes

Wat Jasper01 zegt. Waarschijnlijk levert hun leverancier standaard dubbelzijdig gecoat aan. Zij verwijderen het dus speciaal voor je en rekenen daar terecht extra voor.

gewone kopen en ff met tandpasta spiegel laagje eraf halen, kosten 1,29 euro…

Kan iemand iets vertellen over de krasvastheid van de ontspiegeling van Sinn? iemand hier ervaring mee?

Ik heb twee Sinn’s gehad. De coating was naar mijn mening best kras gevroelig. Ik heb de UX gehad en de 856.

Lijkt mij niet onverwacht. Je vraagt een uitzondering op de standaard. Dat kost geld, en wordt dan ook doorgerekend.

Op mijn Ebel le Modulor had ik ook last van een versleten AR coating.
Ik heb toen de (gouden) bezel afgeplakt en het glas gepoetst met unipoets,het hele poets proces duurde nog geen 2 minuten.

Zoals hierboven al aangehaald. Het wijkt af van het normale productieproces, dan zitten er waarschijnlijk extra kosten aan. Deze worden dan inderdaad doorberekend, met waarschijnlijk een extra marge erbovenop.

Afwijking vd standaard

Ik heb ook even navraag gedaan bij Damasko. Daar kost een enkelzijdig ontspiegeld safiertje niets extra…

Ik heb niet zulke beste ervaringen met de krasvastheid van een Sinn U1. Erg gaaf horloge maar erg snel zaten er haarlijntjes op de AR coating. Dit stoort mij dan ook bijzonder snel en daarmee verloor hij z’n waarde voor mij. Ik heb hem vrij snel weer verkocht. Ik begrijp echter wel de meerprijs ten opzichte van het uitvoeren van iets wat buiten de standaard valt.

Gerrit