Deze week dit mooi klokje gekocht, maar heb mijn twijfels over de originaliteit, de wijzerplaat is niet 100% goed zichtbaar en op internet vind ik het uurwerk terug maar bitter weinig info. De brug is ook niet gesigneerd wat wel meer gebeurd bij baume et mercier. Graag wat meer informatie als het kan. Grtjs
Foto’s?
Het uurwerk is een landeron 48 welke vrij standaard is en vaak werd gebruikt in minder highend chronograph horloges.
Ik wilde eerst zeggen dat het een chronograph suisse kast was. Aangezien er geen metalen binnenring in de kast en rondom het uurwerk zit denk ik dat de kast vol goud is.
Wijzerplaat vertoont veel schade. Wel bijzonder zo met die zwarte plaat dat zie je een stuk minder. Ik denk zelf dat hij origineel is alleen is het wel een instap model qua afwerking en uurwerk.
Wat is het gewicht aan goud in dit uurwerk als ik vragen mag?is er veel verschil in een volhouden kast en een holle kast inzake gewicht vh goud? Grtjs redbull
Je kan het gewicht meten door het uurwerk en glas te verwijderen uit de kast. Gewicht dat overblijft is het gewicht in goud.
Een holle kast werd gebruikt om goud te besparen net als de metalen ring die soms (vaak bij grotere 38mm kasten) om het uurwerk zit.
Holle kast = minder goud gebruiken = goedkoper
Thxs voor de info, ben jij martijn van middelburg ??grtjs
Ben jij Redbull van Max?
Neig ik ook naar maar wel vaag dat uurwerk geen BM inscriptie heeft