Meer info over deze Omega uurwerken?

Ik heb van het weekend op eBay twee Omega uurwerken gekocht, het betalingdebacle is overigens hier na te lezen: http://www.horlogeforum.nl/read.php?3,25775
Maar ik heb van de verkoper (uit de advertentie) amper info gekregen. Wat ik weet is dat de nummers van de uurwerken 11572980 en 12433058 zijn, dus de eerste is van tussen '47 en '50 en de tweede van tussen '50 en '52.
Ik heb deze foto’s:

Ik denk aan de hand hiervan en mijn boeken calibers 330 te herkennen, de eerste bumperautomaten die Omega in productie heeft gehad. Wie kan mij verder helpen door dit te bevestigen/weerleggen en eventueel nog wat meer info?

Ik ben overigens van plan om te kijken of uit deze twee restanten van horloges één mooie vintage te maken is. Ik hoop dat de uurwerken tenminste samen tot één werkende gemaakt kunnen worden. Daarnaast ziet de kast van de ene er nog (redelijk) goed uit, de kroon zou een originele Omega zijn, dan nog een achterdeksel en ik denk een nieuwe plaat, je weet nooit wat er achter dat glaasje vandaan komt maar dat zal niet veel goeds zijn… En voor je het weet:

(:smiley:

ik weet natuurlijk niet wat je allemaal hebt , ik merk wel dat je de laatste tijd redelijk wat omega’s koopt (tu) dus het gaat helemaal de goede kant op :wink:

verder kan ik je niet helpen, maar het is wel leuk spul om te zien.

Heel benieuwd naar het resultaat…

 Hoe kun je uit deze twee afgebrande dingen nu nog een fatsoenlijk lopend uurwerk samenstellen?
 De tappen zijn sowieso ingelopen. Je kunt het weer lopend maken,maar na veel arbeid hou je meestal
 een resultaat over, waar je toch niet tevreden over bent. Ik heb zo'n horloge nog in goede staat liggen, maar
 dat ziet er toch wat beter uit dan deze exemplaren.

Ik ben het in het geheel niet met je veronderstellingen eens.
Juist het hele proces van weinig naar iets is leuk. Anders had ik wel zo’n horloge in goede staat gekocht zoals jij nog hebt liggen :smiley:

idd dat is ook leuker voor ons om te zien , voor en na’s

Ze zien er in het echt ook niet zo best uit, ik denk niet dat er nog iets mee te doen is. Ze gaan in een hele diepe la :frowning:

Omega 330 zijn de eerste bumperautomaten van Omega en voor het eerst gemaakt in 1942.
Hebben ook een ander referentienummer ; 30.10 RA PC T1 AM 17j.
30.10 is de diameter, hoogte 4,30mm, 19800 sch/u en 17 jewels.
Er zijn achteraf verbeteringen aangebracht en ook datum en hadden dan ook andere nr’s, 331, 332, 333.
Daarna is er een kleinere maat gekomen van dit caliber, Omega 340 (als basis).

Deze uurwerken zien er inderdaad beroerd uit. Ook de onderdelen zijn uitgeput bij Omega, misschien hier of daar een oude stock.
Zijn goedkoper te vinden op ebay dan te herstellen.