Meer info over geërfd zakhorloge

Hoop dat hier kenners zijn die mij meer kunnen vertellen over bovenstaand horloge wat ik heb geërfd het horloge heeft de opa van mijn vaders vader in 1880 gekregen als beloning voor 25 jaar trouwe dienst. Ik vindt het een schitterend stuk maar vraag me af in verband met een eventuele waarde of je dit wel gewoon op de kast kan zetten. Het zak horloge wordt achter de eerste klep opgedraaid met speciale sleutel en loopt als een zonnetje op tijd.

Als er hier kenners zijn die meer info hebben dan graag,

Alvast bedankt voor de eventuele reacties,

Rob

Gewoon op de kast zetten.
Op de rikketik kun je dergelijke horloges kopen onder de 100 euro.
Het is natuurlijk onbetaalbaar omdat het van een van je voorouders geweest is.

Er zijn veel meer zakhorloges dan liefhebbers ervoor. Dit is qua marktwaarde inderdaad tientjeswerk, maar dat zegt niets over de historische en emotionele waarde. Ziet er nog best presentabel uit, loopt-ie nog?

Beter lezen, in de tekst staat die hij op tijd loopt.

Sorry hoor, wist niet dat je boos werd.

1 like

Ik kan nog wel bozer worden hoor :wink:

…hoewel, doe maar niet… En we kapen zo het draadje. :wink:

Mooie wijzers. Zo had ik nog nooit gezien.

Erg mooi stukje familie geschiedenis. Qua waarde zet je hem gerust op de kast :wink:

Hij heeft de tand des tijds goed doorstaan, erg mooie staat nog. Laat hem wel een keertje servicen voor je hem vaker opwind… De olie zal behoorlijk ingedroogd zijn en anders beschadig je het uurwerk.

Scudo, als ik de inscriptie vergroot zie ik 18 K (karaat) staan, is dit een gouden horloge? Kan het (edel?) metaal niet goed duiden op de foto’s.

Dan zou het horloge beduidend meer waard zijn.

Verrek je hebt gelijk. Lijkt inderdaad wel een 18k goudmerk in te staan… Daarmee stijgt de waarde wel aanzienlijk naar ongeveer zijn goud gewicht

1 like

Ik zie het nu ook. Dan zal de geldelijke waarde de goudwaarde zijn.
Als zakhorloge is ie minder waard dan als goudwaarde

1 like

Bedankt voor jullie berichten, het klopt er staat idd een 18 karaat teken in gegraveerd. Hebben jullie enig idee van een merk of maker van het horloge…? En zegt de afbeelding op de achterkant van het horloge nog iets specifieks?