Beste leden, ik heb weinig info over dit horloge kunnen vinden, behalve natuurlijk het merk Perfecta. Dus alle additionele info is welkom ! Alvast dank Coot
Gaaf horloge met mooi font icm een Nederlandse dagaanduiding.
Een foto van het uurwerk is prettig om dateren.
Dank voor snelle reactie. Ben helaas niet handig genoeg om horloge open te maken. Wel nog foto van achterzijde.
Donnerstag klinkt mij eerder Duits, in combinatie met “17 Rubis”.
Leuk! Nog steeds kan het een Duitser zijn?
Zou het dan niet SAMSTAG zijn?
Ik bedoelde een Duitser met een Nederlands dagwiel.
Blijkbaar doet het horloge het ook nog, ondanks dat het xx (?) jaar in een kast heeft gelegen, mijn schoonvader (93) had vanaf 30/40 jaar een allergie waardoor hij geen horloges droeg.
Met blanke lak kan je het achterdeksel inspuiten of een lage blanke nagellak. Nickelallergie is opgelost.
Ik mis een secondewijzer en een beurtje zou goed zijn omdat na zoveel jaar de olie opgedroogd is en er serieuze slijtage gaat optreden als je het nu gaat laten lopen.
Dank voor de tip, ben bang dat de beste man er helaas nu geen baat meer bij heeft. Secondewijzer ? Als ik zou weten welk model het is, dan zou ik dat kunnen checken. Het is pure nieuwsgierigheid, zelf draag ik ander type horloge. Denk dat deze een keertje naar een rommelmarkt of Marktplaats gaat.
Denk je?
Het verhaal icm wat lijkt op een dopje op de minutenwijzer suggereren voor mij dat ie zo hoort.
Denk ook dat de secondewijzer nog in de case zou liggen.
Alhoewel ik de combo dag/datum zonder centrale secondewijzer vreemd vind, zie ik geen asje voor de ‘missende wijzer’.
Ik sluit me bij @ruud aan. Ik denk dat er geen secondewijzer op zat . Vooral omdat je dan zou verwachten dat die nog in de kast ligt.
Wel een mooi horloge @Coot ik denk dat je die minute track schoon krijgt door heel voorzichtig met wat nafta (Zippo vloeistof) op een wattenstaaf te rollen tussen de markers door.
Ik vermoed toch een missende secondewijzer, deze combi heeft vaak een secondewijzer.
Het kan dat het horloge al geopend is geweest en de wijzer (met afgebroken uiteinde van het secondenrad) is verwijderd
Maar het caliber zal.jet antwoord in zich hebben. Met een rubber balletje linksom draaien?
Sorry, dat laatste m.b.t. rubber balletje snap ik niet.
Inmiddels vastgesteld dat uurwerk maar nauwelijks “loopt”. Ga horloge vermoedelijk aanbieden op Marktplaats of zo. Natuurlijk met vermelding van “noodzaak van revisie uurwerk”. Nog suggesties wat redelijk is ?
Jij bedoelde het horloge “made in Germany”… Ah.
Ik had door de ‘rubis’ op de wijzerplaat eerder een associatie met een Frans taalgebied. Dus Zwitserland of Frankrijk. Vandaar mijn verwarring