Hallo
Graag had ik wat meer nuttige informatie wat betreft dit erfstuk. In de ‘schilden’ rond de wijzerplaat wordt 18K goud vermeld.
Bedankt alvast voor al jullie feedback!
Joris
Hallo
Graag had ik wat meer nuttige informatie wat betreft dit erfstuk. In de ‘schilden’ rond de wijzerplaat wordt 18K goud vermeld.
Bedankt alvast voor al jullie feedback!
Joris
Ik heb geen verstand van dergelijke horloges, maar het lijkt erop dat de volgende tekst erop staat gegraveerd:
Remontoir
Ancré Spiral Breguet
Balancier compensé
3 Chatons 19 Rubis
Allemaal termen die iets zeggen over gebruikte technieken in het uurwerk.
Het binnendeksel met de gravering kan open, dan zie je het binnenwerk. Een foto daarvan en van de wijzerplaat zou veel helpen.
Dat plus vermoedelijk 18k goud geeft wel aan dat het wellicht geen goedkoop ding was in zijn tijd
Vrij ongebruikelijke opzet van de wijzerplaat mooi zakhorloge van een goede kwaliteit. Heb je nog een foto van het uurwerk? Dat geeft de kenners meer inzicht. Kan de inscriptie niet helemaal lezen. Familie?
Nee hoor, dit is gewoon een hunter / savonnette zakhorloge. Die hebben een voordeksel dat het glas beschermt en de kroon op 3 uur.
Hallo
De inscriptie is de naam van mijn overgrootvader.
Even verplaatst naar een betere topic.
Mooi dat je zo’n erfstuk hebt
Dit dus een foto van het binnenwerk is altijd handig. Aangezien de wijzerplaat niet getekend is zou ik niet hopen op een super exclusief high-end merk, maar ik denk dat het wel een heel mooi plaatje gaat zijn.
Een horloge met een Breguet spiraal en (temperatuur) gecompenseerde balans en met 19 jewels was destijds een serieus goed uurwerk.