Meer informatie over Breitling 14 Lignes

In de jaren 30 produceerde Breitling een horloge met een “inhouse” geproduceerd horloge. Ik kan enkel advertenties erover vinden. Informatie over het horloge zelf niet. Althans ik weet niet waar informatie over Breitling te vinden zijn online.

Is er een vintage Breitling verzamelaar die hier toevallig meer over weet en misschien ook in het bijzonder over dit horloge:

Bedankt!:pray:t2:

Ik ga hier een beetje gokken, maar ik denk dat het een Breitling Sprint chronograph monopusher is.

Voor zover mij bekend vanaf 1927 en werd toen geleverd met een Landeron-Hahn uurwerk, dus niet echt in-house, maar toch ook weer wel.

Landeron Hahn had een dergelijke monopusher, zat in chaux au fonds en had een samenwerking met Breitling (en Breitling patenten) Dus met een beetje fantasie toch wel in-house te noemen.

Later zijn ze ook voorzien van een Valjoux 22 caliber, welke door (heel) veel merken gebruikt werd.

Bijzonder beestje en je komt ze nog maar weinig tegen.

3 likes

Paging @HorloG paging @HorloG :smiley:
image

1 like

Hoe zit dit? Geen inhouse of wel?

Met een beetje vrijheid is dit wel in-house te noemen.

Het maakt momenteel trouwens niet uit welk caliber er in zit. Ze zijn redelijk aan de prijs😉

Heb je foto’s?

Dit is de (latere) uitvoering met normale lugs.

Bedankt! Ik heb zoiets wel eens voorbij zien komen

Wat kost zoiets?

Van veel factoren afhankelijk omdat dit soort horloges al vaak een “leven” achter de rug hebben.

In de loop der jaren zijn ze vaak gefrankensteint en voorzien van andere, vaak niet originele, onderdelen.

Het is dus niet eenduidig te zeggen. Maar denk dat het toch wel begint bij zo’n slordige 2500 euro.

1 like

Dat is een hoop geld.

1 like

hier zijn wat verschillende , door breitling gemaakte, mono pushers
diverse lugs , allemaal 100% origineel en geen ‘franken’ oid

6 likes