Meer informatie over de overname van Waltham

Hallo allemaal,

Ik las in het boek “chronograph voor collectors” dat Invicta in de jaren 60 Waltham als merk heeft overgenomen. Dat verklaard denk ik ook waarom sommige modellen die Waltham gemaakt heeft ook in de catalogus van Invicta voorkomen uit die tijd.
Maar behalve deze opmerking uit dit boek kan ik hier niks op het Internet over vinden. Tjah dat heb ik wel vaker, zo vind je op het internet ook niks over de dirty dozen die Invicta uit heeft gebracht, ook niks over de Britse Mark V piloten zakhorloges die ze hebben uitgebracht. Kortom, kan iemand mij wijzer maken hoe dat ging met Waltham. Wanneer ik op wiki kijk dan lees ik dat ze een aantal iconische horloges hebben zoals eentje die Abraham Lincoln bij zich droeg.

Kan iemand mij wijzer maken?:grimacing:

4 likes

Ik het boek ‘Armband Uhren’ van Brunner/Pfeiffer Belli staat alleen dat in 1955 Waltham ‘de productie van horloges in Amerika beëindigde’ door financieële ellende. Ik lees dat als een faillissement. Er staat niets in over een overname door Invicta.

Verder staat er dat Waltham in 1885 is opgericht. Abraham Lincoln overleed in 1865, dus dat hij een Wattham gehad zou hebben zou dan niet mogelijk zijn geweest.

Als ik jouw verhaal lees, dan lijkt het er op dat Invicta alleen de naam heeft overgenomen?

1 like

Maar wanneer Waltham toen stopte met bestaan. Hoe kan Wikis dan zeggen dat ze in de jaren 60 bezig waren met een maan horloge?

Edit:
Ik heb het nogmaals gelezen op wiki. Vergissing van mijn kant. Blijkbaar was een medewerker van Waltham betrokken bij dat maan project.

1 like

Nee, denk het niet. Maar in dat boek stond volgens mij dat Waltham ook nog overging naar twee anderen merken naast Invicta.