Hallo, ik ben nieuw hier. Ik kreeg de vraag eens te kijken naar een mooi dress horloge (als speciaal cadeau). Nu heb ik flink wat afgezocht op internet, maar ik zou wel wat verschillende horloges naast elkaar willen zien. Weten jullie misschien juwelier(s) waar ik wat verschillende horloges kan bekijken? Het gaat mij waarschijnlijk vooral om horloges van goud, als mooi horloge onder een pak.
Al bepaalde merken in gedachten? Prijsrange? Etc.?
Nog niet echt. Tissot carson lijkt mij wel mooi en ook Girard Perregaux vind ik erg mooi. Wel veel prijsverschil dus nog…
Ik zou kijken naar een Casio, of een Patek Philippe, meer in die richting.
Bij iedere juwelier kun je verschillende horloges bekijken. Succes!
He wat flauw…
In welke stad/regio? Het lijkt me dat je zelf toch ook wel wat kunt bedenken… …je zult je wel op een bepaalde prijsklasse moeten toespitsen. En dat hier ook aangeven.
niet direct een antwoord op je vraag, maar heb je al eens op chrono24 gekeken? daar kun je heel makkelijk een prijs range en je voorkeuren aangeven en zo eens beetje browsen wat je mooi vind…
als je dan een horloge mooi vind is er wel een juwelier te vinden waar je deze kan bekijken/kopen.
Ja sorry, maar GP is er zo vanaf duizenden euros tot zo’n €377.000 (ik moest even spieken).
Tissot Carson is er vanaf zo’n $177,00
Welkom trouwens. Maar hoe verwacht je nou dat we je daar mee helpen? Het komt erg onserieus over. Wat voor auto zal ik kopen, ik dacht zelf aan een Kia Picanto of VIJF STUKS Bugatti Veyron.
OK laatste reactie. Stel dat je geen troll bent, zou nog kunnen. Je merkt al dat ondanks je vraagstelling je toch nog reacties krijgt. (Dit is namelijk een heel leuk forum). Je zegt “flink wat hebt gezocht op internet”. Laat dan maar eens zien wat je gevonden hebt en vertel wat je er van vind. Je moet toch uit duizend en nog wat merken en tienduizenden modellen een lijstje maken en die gaan inkorten. Dan kun je gaan passen. Juweliers hebben doorgaans maar enkele merken, en zelden tientallen.
Als je foto’s plaatst krijg je meer en betere reacties. Je kunt gewoon een afbeeldingslocatie kopiëren en hier plakken.
Op chrono24 heb ik al aardig wat bekeken.
Ik ben vorige week bij een juwelier geweest om eens te kijken, Schaap en Citroën Utrecht. Daar vond ik een GP erg mooi, maar een prijs van 10.000 wel heeeel erg veel. Als je dan kijkt naar andere horloges, dan kom je bijvoorbeeld op een tissot carson gold en gaat het om een bedrag van 2000, ook massief goud en automaat. Natuurlijk is GP een mooier/chiquer merk, maar wel veel verschil. Nu zou ik zo’n tissot ook wel eens willen zien en kijken of dat dan bijna net zo mooi is en misschien nog eens wat andere echt mooie horloges, maar niet gelijk boven de 10.000.
Ik woon in het midden van het land, dus ergens in de randstad dacht ik aan. Ik heb een horloge altijd alleen praktisch gedragen, nu een jaar of 12 een tissot pr100, stalen band en zwarte wijzerplaat. Maar nu ben ik me eens gaan verdiepen in horloges en het is eigenlijk wel erg mooi qua design en techniek. Ik begin dus wel enthousiast te worden, maar goed, ben nog echt een newbie…
Amsterdam of Den Haag heeft wat grotere juweliers, dus daar zou je eens kunnen kijken. Maar persoonlijk zou ik je aanraden om eerst een shortlist te maken van een paar horloges, merken…
als je wat beter aangeeft wat je zoekt (het formaat, de prijsrange, datum?, secondewijzer? enz.) dan krijg je hier waarschijnlijk een hoop leuke tips en ideeën.
Ik zou beginnen met je prijsrange vast te stellen. Daarna kan je juweliers gaan uitsluiten en dan weet je waar je moet gaan kijken. Van Willigen in Den Haag vind ik een prettige winkel en zit je qua prijs niet gelijk in het top-segment.
Wil je juist wel in dat top-segment kan je nog gaan kijken bij Steltman.
Zie dat je dit tijdschrift bemachtigt.
Niet compleet maar geeft en goed beeld van wat er zoal te koop is.
En als je een bepaald horloge op het oog hebt moet je even een plaatje op dit forum posten en vragen naar ervaringen en alternatieven voor dat horloge. Dan kunnen wij je gerichter helpen.
Groet,
Arvid
Kijk ook eens naar t ehbo lijstje in de faq. Daar kun je zelf alvast een selectie aan keuzes maken. Bijvoorbeeld: het moet dus een met horloges worden. Maar moet t strikt n dress zijn, of mag sportief netjes ook. Een ronde of rechthoekige kast, etc etc.
En is 2000 je budget? Mag het occasion zijn of moet het nieuw wezen?
Als Bouman op voorraad heeft wat er op het web staat is dat misschien een leuk adres voor een gouden Tissot. Culemborg dus vrij centraal in NL.
Watch jaarboek is een goed idee! Net besteld.
Helaas heeft Bouman maar weinig op voorraad,mik heb ze gebeld, als de levertijd groen is en is aangegeven in uren en minuten, dan is het op voorraad. Helaas niets wat ik interessant vond. Ik heb ze gebeld en ze gaan kijken of ze de tissot carson powermatic 80 18kt t9074077603100 daar kunnen krijgen om te bekijken.
Wat ik zoek is in principe een mooi,mrustig horloge, witte wijzerplaat, in principe wel datum en secondewijzer , maar niet overige metertjes.
Zo vond ik de GP 1966 erg mooi. Maar goed budget heb ik nog niet echt vastgesteld.
Goed zo!
Als je serieus geld gaat uitgeven zou ik een Patek Philippe Calatrava wit goud nemen. Jaeger leCoultre heeft overigens ook erg mooie horloges.
Wil je een modern mooi horloge zonder opsmuck… kijk eens naar een Nomos.
Maar goed, dit zijn de merken waaraan ik zou denken als ik op zoek zou gaan naar een dresswatch.
Calatrava witgoud… Kwijl…
Mooi en understated tov geelgouden klokjes imho.