Meerdere horloges ineens…

Het hebben van de zaak, is het einde van het vermaak.

1 like

Niet in één koop, wel op één dag twee items toegevoegd aan de verzameling. Als beginner kan het hard gaan. Merk dat de aankoopsnelheid - gelukkig! - afvlakt. Hoewel er nog iets in bestelling staat. Herstel, twee ‘ietsen’ in bestelling :thinking: :face_with_hand_over_mouth: :shushing_face:.

Ik probeer dat nog steeds regelmatig, maar iedere keer als ik vraag om een Sub, Seadweller en een OP wordt ik weer mijn favoriete AD uitgezet :slight_smile:

Nou, als ik dit zo lees dan kan ik zeggen dat ik toch niet zo gek ben als ik dacht :stuck_out_tongue:

Ik had mezelf voorgenomen om op korte termijn maximum drie horloges aan te schaffen voor een ‘starterscollectie’, maar wellicht worden dat er toch iets meer (= lees vier of zelfs vijf :blush: ).
Sowieso gaat het bij mij niet om stukken die duizenden euro’s kosten ; vóór ik mijn eerste horloge kocht, overwoog ik zelfs exemplaren als de Longines UltraChron en Spirit Titanium, die toch richting de 4K euro gaan.

Voor dat bedrag was het dan bij één horloge gebleven, maar met mijn recente aankopen heb ik toch gemerkt dat je geen fortuin hoeft te spenderen om een horloge van hoge kwaliteit te hebben.
Ik wil graag verschillende types horloges, dus in mijn geval niet nog een diver en niet nog een field watch.
Een sports en een casual/smart staan nog op de ‘bucket list’ en ik twijfel ook nog of ik het bij de meer ‘neutrale en tijdloze’ kleuren zal houden (zwart, wit, grijs) of als ik toch de kleurrijke toer op ga.
Heb mezelf erop betrapt dat ik bepaalde horloges bekijk, met een mooi gekleurde wijzerplaat en/of accenten, waar ik meteen weg van ben, maar als ik het dan een dagje laat bezinken, die dan plots maar ‘meh’ blijken te zijn.
Anderzijds heb ik met zwart, wit of grijs altijd een gevoel van klasse, chic en altijd trendy m.a.w. tijdloos dus. En ik heb het gewoon over de wijzerplaat, niet over de bandjes natuurlijk…

In elk geval, er is de voorbije weken een wereld voor mij opengegaan en ik ben er niet meer van weg te slaan :smiley:

3 likes

Ja !
En de collectie is nooit compleet.
Er zijn zoveel mooie horloges.

1 like

Ik wilde nee antwoorden maar ik heb dus twee keer een Fugu in een koop gekocht. Een voor mij en een voor mijn broer. Deze heeft hem echter nooit uit de doos gehaald omdat hij geen duikers meer draagt.

1 like

Dat zagen we al aankomen…

Oei, dat klinkt ernstig!
Addict GIFs | Tenor

:wink:

1 like

Wel, heb mezelf enkele vroege Sinterklaas- en kerstgeschenkjes gegund.
Tja, meerdere horloges ineens, kon niet kiezen :wink:

Ik breng wel op tijd en stond verslag uit maar ik kan wel al verklappen dat ik bij de twee merken die ik al had mijn heil gevonden heb… plus een nieuw merk want een mens moet toch ook een quartz in de collectie hebben, natuurlijk :blush:

Waarom eigenlijk?

Waarom niet, eigenlijk ? Heb er trouwens al één.
Vind je quartz minderwaardig ?

Zeker niet, heb er verschillende.
Maar er is zoveel wat ik niet minderwaardig vind en toch niet “moet” hebben.

Niet omdat ik er één ‘moest’ hebben, gewoon omdat het de betere koop was…