Het blijft een woest aantrekkelijke klok deze
"meesterduiker" Regulateur. Hij blijft bijzonder
en je voelt bijna de kwaliteit van deze ORIS. Ja
zelfs het geluid van de metall bracelet ga je
herkennen.
Mooie aanwinst, chapeau!
Haha heerlijk nog zo’n Oris fan hier met een schitterende limited!
Om te beginnen ga ik op zoek naar een 2e hands Oris diver date.
Blauw of zwart.
Daarna ga ik wel wat seiko’s verkopen.
Misschien ook wel niet.
Maar ik hou me dus aanbevolen voor een redelijk nette 2ehands Oris.
Wel eentje met het wave patroon op de wijzerplaat en een gekleurde bezel (niet de staalkleurige).
Mocht je ergens wat tegenkomen? Meld het even svp…
Ook ik vind de Titanium te krasgevoelig waardoor hij wat dof wordt in de tijd gezien. Daarnaast mag een horloge best wat gewicht in de waag hebben en dat doet het hogere soortelijk gewicht 316L (8,0) meer dan Ti (4,5).
Ook de Skeleton Back vind ik persoonlijk een beleving. En zeker met die rode ORIS rotor onder het glas.
Op M’plaats komt zo nu en dan dit horloge voorbij door iemand (vd Velden) uit Vlissingen die in mijn beleving een hogere prijs vraagt dan dat deze nieuw kost. Wellicht kun je met hem onderhandelen, ik heb geen idee. Ik zal het voor je in de gaten houden.
Smaken verschillen, en dat is maar goed ook.
Dat van dat gewicht, kan ik inkomen, soms wil ik mijn horloge gewoon voelen, moet aan mijn arm trekken, dan draag ik mijn monster met lumpy band.
Maar krasgevoelig, daar heb ik andere ervaringen, meestal is Ti geborsteld, en dat kan soms minder worden, gladder, glimmender, maar dat is met een schuursponsje goed te verhelpen, Ti is verder erg hard en je krijgt er geen diepe krassen in.
(mijn racefiets is van Ti, net als mijn trouwring en mijn zonnebril en 2 horloges).
Niet echt objectief dus, ik hou van dat materiaal.