Meerdere horloges verkopen, eentje terug?

Hoi mensen. Ik ben geen poster. Ik ben een lezer.

Lees al enige tijd mee. Post heel soms.

Ik zit een beetje met het volgende;

Ondertussen liggen er (redelijk) veel Seiko duikers in mijn kast.
Ik draag ze regelmatig.
BFK, BFK+, oranje en zwarte monster, orange bullit, 6049 vintages (cushion cases)…
Nog een zooi bandjes erbij om eens te kunnen wisselen…Hartstikke leuk.

Maar ik kom er achter dat ik bijna altijd neig naar een simpele zwarte duiker.

Om heel eerlijk te zijn zou ik graag zo’n mooie Oris diver date met zwarte wijzerplaat willen aanschaffen. Dan wel met metaal EN rubberen band. Kan ik tenminste nog eens wisselen…

Ik wil er echter niet te veel geld insteken, ik zou dus moeten gaan verkopen.

Ga ik spijt krijgen van het “opofferen” van een verzamelinkje Seiko’s voor 1 wat duurder horloge?
Moeilijk moeilijk moeilijk.
Ooit dacht ik hierover na, maar dan met betrekking op een Seamaster, daar was het antwoord duidelijk “NEE”

Maar hoe meer ik kijk, hoe mooier ik de Oris vind. Lekker anders en toch mooi.

Natuurlijk moet ik zelf kiezen. Maar jullie beweegredenen om dit juist WEL of NIET te doen wil ik graag vernemen.

ik zou het gewoon doen, als het eenmaal in je kop zit krijg je het er toch niet meer uit(mijn ervaring) en als je geduld kan opbrengen, ervoor sparen;)

Persoonlijk zou een horloge voor mij niet volstaan.
Wel zou ik een aantal horloges uit de verzameling kunnen missen maar omdat daar geen vraag naar is of voor een dusdanig lage prijs weg zouden moeten laat ik het maar.

In jouw geval als de horloges toch geen polstijd krijgen en je kunt ze voor een mooie prijs verkopen, why not?

Om mijn droom Tag Heuer te kunnen kopen heb ik vorig jaar 7 stuks verkocht om deze te bekostigen omdat dit meer opbracht dan gedacht meteen ook maar een Breitling erbij gekocht. Dus mijn advies is doen!

:smiley:

Tja, als de Oris eenmaal “in je hoofd” zit en je 'm echt mooi vind, zou ik 't doen…
Ik heb er ook wel eens drie verkocht (die niet al te veel ‘wrist time’ kregen) en er eentje voor terug gekocht, nooit spijt van gehad.

Groet
Mark

Tsja. Inderdaad…

Maar ik heb geen probleem met 2e hands.

Eerstkomende tijd maar eens goed in de gaten houden.

Mochten er nog tips zijn voor een mooie zwarte?
Graag!

Ik zal eens een selectie beginnen te maken van seiko’s die ik ter verkoop ga aanbieden…

Tja is heel persoonlijk, denk dat dat echt een beslissing is die je zelf moet nemen, ik ruim ook wel eens op, dan heb ik wat impuls aankopen gedaan, die ik dan uiteindelijk toch niet draag, ja als ze stofhappen in de kast vind ik dat ook zonde, dus weg er mee, horloges moeten gedragen worden!

Ik zou als ik jou was wel overwegen om horloges die je toch niet draagt, gewoon weg te doen, dat zijn dan toch nuttelose bezittingen, en daar dan je Oris voor kopen, die ene Oris geeft vast een net zoveel voldoening als die paar Seiko’s bij elkaar, zeker als je die Oris heel graag wil hebben!

En je maakt hier op het forum misschien weer een paar mensen blij met een Seiko, zijn er een hoop die een Seiko tik hebben!

+1

Erg persoonlijk!

Heb er ook weleens over gedacht, maar merk dat ik zelf redelijk afwisselend draag. Heb ook horloges die ik niet draag, maar vind het fantastisch om ze naar huis te halen er van te genieten.

Kortom zal bij niet gebeuren.

Succes met je keuze, en laat het even weten als je eruit bent!

Ik ga om te beginnen proberen een 2e hands Oris te scoren.

Dan zie ik nog wel of ik spullen ga verpatsen.

“Meerdere horloges verkopen, eentje terug?” is wat mij betreft zeker een optie.

Ik ben zelf nu een beetje aan het opruimen (2 Seiko’s inmiddels verkocht) maar weet nog niet precies wat ik terug ga kopen. Maar meer dan één zal het niet worden.

Eerst maar eens de onderhoudsbeurt aan de Oris afrekenen bij het ophalen en een extra watchwinder voor een stuk of 4 horloges aanschaffen, dan zie ik wel verder…

Grt. Marco

Ik zou inderdaad voor de Oris gaan!
Heb er onlangs ook een aan de collectie toegevoegd en ben er erg over te spreken!

Als je de horloges die je wilt verkopen echt niet veel draagt dan zou ik zeker proberen om deze te verkopen en daar dan de Oris voor “terug” te kopen. Maar het zou natuurlijk wel zonde zijn als je ze alleen verkoopt om die Oris te kunnen kopen, terwijl ze eigenlijk nog wel mooi vindt. Neem aan dat je die Oris al (meer dan) eens gepast hebt?

Ik ben niet iemand die gauw z’n horloges weg zou doen. Maar als je toch iets weg zou doen, dan zou ik het doen met horloges die je weinig draagt, betekenis voor je heeft, enzo. Zeg maar een soort prioriteitlijst.

Maar ga je een 2e handse halen van dat model? Ben je dan niet al klaar?

Ik heb een aardige collectie waardoor ik veel horloges (dus) weinig draag. Altijd is er wel een periode dat bepaalde modellen even de voorkeur hebben. Mede daardoor kan ik vanuit mijn collectie maar erg moeilijk iets verkopen (al sta ik wel eens voor de vitrines om te kijken welke ik toch maar zou verkopen…). Ik heb toch vaak wel een excuus om het niet te doen, oftewel ben er vaak toch nog stedes te blij mee om te verkopen.

Als je echter niet moeilijk afstand kunt doen van je horloges, is het een optie om wat Seiko’s te verkopen. Maar je kunt wellicht ook andere zaken dan je horloges verkopen om geld bijeen te harken voor de Oris?

Succes…

Herkenbare verhalen.
Ik zit ook steeds op de wip, verkopen/niet verkopen.

Het meeste van mijn verzameling is aangeschaft in de afgelopen twee jaar. Er zitten er best een aantal tussen die ik helemaal niet meer draag maar destijds toch flink voor heb gespaard en waar ik toen heel erg blij mee was.
Je krijgt er een stuk minder voor terug dan ze gekocht hebben. Maar ja, als je er een aantal in de verkoop doet heb je weer een leuk bedrag bij elkaar om er één mooie die op je lijst staat voor te kopen en waar je dan weer heel erg blij mee bent.

Lastige keuze hoor, ik denk er ook regelmatig over. Ik ben er nog niet over uit. Mede ook omdat ik nog niet weet wat ik zou willen voor een grote aanschaf.

Suc6 met je keuze. Overigens is de Oris een hele goede keuze om een paar andere ervoor in te ruilen. Ik zeg doen!

Ik heb er ook een tijd over nagedacht, maar ik zag vooral veel horloge’s in mijn kist die ik vooral niet droeg!

Ik heb daarom 7 horloge’s verkocht en er 2 teruggekocht (een tag heuer kirium chrono automaat en een breitling chronospace).

Heb nu 2 klokken waar ik erg tevreden mee ben, en veel draag!

ik zou niet te gauw verkopen. Ik heb er ook vaker over getwijfeld, maar doe het niet meer. Ik verkoop wel af en toe wat, maar het grootste deel niet. En daar ben ik achteraf best blij om. Ik draag per periode gewoon andere horloges. Soms een week lang 1 en soms wel drie op een dag. Van heel goedkoop tot dure horloges. En het geeft me vele plezier. Ik zou doorsparen of een leuke goedkoper horloge van je wishlist kopen.

Beste Hark,

Ik kan je niet adviseren over de verkoop van een aantal horloges om daarna één enkel terug te kopen omdat ik nooit in deze positie ben geweest.
Wel kan ik je vertellen waarom de keuze voor een ORIS een beste keus is.

Eigenlijk ben ik nooit " in to watches" geweest tot dat ik er een van mijn werkgever kreeg aangeboden ivm met een 20-jarig jubileum.

Het was een ORIS Divers Date Blue Dial (2006).

Ik vond hem niet heel erg mooi of bijzonder, maar ach laten we het eens proberen.

Ik ben natuurlijk gaan zoeken wat het merk doet en kan en waarachtig ik werd volledig verliefd! Ook de beleving bij het dragen en het vaker bekijken dan er op bleef meer en meer boeien. In mei 2010 ben ik hem verloren!!!

Ik kan je niet zeggen hoeveel pijn zoiets doet!!

Goed dan maar geen dacht ik, maar het bleef knagen en ik ben gaan zoeken naar andere merken en modellen. Ik bleef steeds terugkomen op de ORIS vanwege het gevoel, beleving en kwaliteit van deze klok.

Bingo! Het zou weer en ORIS worden maar dan de Great Barrier Reef LE die inmiddels uit was.

Hoe ik deze bemachtigd heb staat verderop in het forum maar ik kan je zeggen dat deze klok mijn heel veel plezier geeft. Kortom, zoals zo veel leden beamen; koop het horloge wat in je hoofd zit anders blijft dat aan je knagen.

SUCCES!

Helaas verloren dus!

Sinds 5 weken in mijn bezit.

Ja hoor!

Het blijft een woest aantrekkelijke klok deze “meesterduiker” Regulateur. Hij blijft bijzonder en je voelt bijna de kwaliteit van deze ORIS. Ja zelfs het geluid van de metall bracelet ga je herkennen.

Mooie aanwinst, chapeau!