Meest bijzondere horloge ooit?

Tsja, dit ding kon ik nergens anders onder uw aandacht brengen.
Een horloge in een struisvogel ei :rofl:
Nog nooit van dit merk gehoord, maar verlicht mij:

p.s. op chrono staan er ook te koop, men raakt toch nooit uitgestudeerd in deze vreemde hobby :sunglasses:

2 likes

Superieure edelkitch van de bovenste plank, love it!

4 likes

Wat een gedrocht! :joy:

Uit de erfenis van Liberace? :grin:

3 likes

Schatting door een “expert” tot 35K? Wat drinken/roken/snuiven ze daar bij Catawiki?

Hendrik. Even - even serieus. En ik mag je best. Maar. Je hebt zelf toch geen bod gedaan he…? :pray:

4 likes

Hier de officiële website:

Met de prijsjes in euros.

2 likes

Nu even niet allemaal tegen mij op gaan bieden a.u.b. :sunglasses:

4 likes

Al met al toch behoorlijk waardevast :tongue:

1 like

Ik zie een “range” aan vraagprijzen van pakweg 4 tot 40K. Dat kun je toch niet serieus nemen man… …maar ik denk dat je dat zelf ook niet doet, en alleen een beetje reuring op de zaterdagavond wilde brengen. :wink:

3 likes

In de beschrijving van Catawiki: “Quinting Manufacture kon dit mogelijk maken door een horlogemaker in het horloge te plaatsen.”

???

2 likes

Het Quinting topmodel:

" De duif van Genève".

Ex taxes etc. : € 105.870.

2 likes

Tja - weet je wat het punt is met dit merk; nobody cares. Dus je horloge is meteen na aankoop al bijna niks meer waard - want je verkoopt hem gewoon niet meer. Niemand wil of zoekt dit - gebruikt.

3 likes

Zag net een filmpje van een 100K tourbillion verpakt in een 20 miljoen Rolls…
Ook apart. :slightly_smiling_face:

Plaatjes

3 likes

Leuk, die paarse kleur.

1 like

:partying_face:

OMG!! Een ton voor zo’n gedrocht!

image

Qua ontwerp en afwerking lijkt het op een horloge van AliExpress. Ziet er allemaal niet heel hoogwaardig uit.

Hmmm geen idee of het kitsch is. Het is vooral onbekend en daardoor onbemind, maar het merk bestaat toch al een tijdje. En het uurwerk is toch iets wat totaal anders is. Indertijd stond er een artikel in een Duits boek wat ik kocht in 2000. Heb het boek er even bij gepakt. Zover ik weet is er geen ander merk die deze techniek toepast/beheerst.

7 likes

Vooral dat, is dat uurwerk echt heel anders c.q. bijzonder?

Hier snap ik dus de ballen van:
Het uurwerk bestaat uit 11 perfect parallelle transparante saffierschijven. waarvan 6 mobiel. De Mysterious Chronograph is het eerste transparante polshorloge ter wereld. Het is ook het eerste horloge met een saffieruurwerk.
Saffier is een steen en heeft geen elasticiteit. In tegenstelling tot metaal vereist het totale precisie. Daarom is de Mysterious Chronograph een meesterwerk van precisie.

Hoe dan ook , men kan er veilig mee over straat :sunglasses:

2 likes

Ja. Dat is zo.

Het is een mysterieus quartz uurwerk dat draait op afzonderlijke saffier schijven die de wijzers bewegen.

Zelfs ablogtowatch snapt niet hoe het werkt!

2 likes