Meest bijzondere wijzerplaat?

Ik vond dit geweldige idee op youtube, heb jij ook een geweldig leuke klok/wijzerplaat?

Ik heb deze gevonden als maffe starter voor dit topic

Welke mooie bijzondere wijzerplaat wil jij aan HF laten zien?

4 likes

Deze klok gebruiken ze in het Erasmus MC op de grote schermen.

1 like

Thanx for the info.
Maar heb je ook een mooie wijzerplaat te showen?

Omega Speedmaster Rattrapante met wijzerplaat van carbon

16 likes

Das cool!
En licht denk ik

Nou het horloge zelf is echt super zwaar, dus echt merkbaar is het niet

1 like

:rofl:

Misschien is het een open deur, maar…

12 likes

7 likes

4 likes

Dit zijn allemaal horloges met een ‘reguliere’ wijzerplaat in bijzondere uitvoering. Om dat nou bijzonder te noemen…

Heb het model even niet scherp, van wie is ook alweer dat horloge met alleen bovenin de dial cijfers waarbij de wijzer terugspringt? Die schiet me te binnen.

Verder:

(van Cleef & Arpels Midnight Planetarium Poetic Complication)

30 likes

Houndstooth patroon op mijn 16233, geen idee hoe ze het gefabriceerd hebben.

9 likes

Heb ik wel ja.

12 likes

De Grand Seiko champagne wijzerplaat. Zeer fraai en een complex 12 stappen proces gaat eraan vooraf.

These dials are made one by one, and they have to do a polishing process first. Then they have to do a perfect mirror polish. Then they go to the sunray, internally referred to as the F17 sunray. The dial is held in the centre by a tray that spins. Through this little disk, this brush is creating the sunray pattern. This is after an ultra-thick silver plating and the aforementioned mirror polishing process. It’s not just plated with silver. There are more layers that go on top, and there’s a light gold plating that’s done as well. To recap: it’s polishing, mirror polishing, then silver plating, then silk sunray pattern one, and then you go into the gold plating, then it continues from there.

10 likes

2 likes

@Dao voor kassa 3!

Bijzondere wijzerplaten komen niet fabriek-af. Mijn inzending is deze – letterlijk – unieke Eterna uit 1941. Het mooie van patina is dat je er welhaast zeker van kunt zijn dat er geen tweede van op aarde is! Check de reflectie van dat ‘gilt’ wijzerplaatje dan :slight_smile:

3 likes

Erg mooi hoor

1 like

@Mafkees hoi Matthijs, ik ben zelf ook nogal een vintage liefhebber en heb deze bijvoorbeeld met vereeuwigde vingerafdruk…

5 likes

Maar deze is nieuw ontworpen titanium met goud en zilver inleg en op zijn minst orgineel te noemen…

7 likes