Meest iconische digitale horloges

Van die bovenste foto heeft Seiko ook zoiets gemaakt, mijn vader had vroeger zo één van Seiko met witte dial en lcd klokje eronder, vond ik toen al een speciaal ding.

Die heeft niks geleden zo te zien.

1 like

Voor het ruwere werk was ze niet gemaakt ondervond ik te laat :zipper_mouth_face:

De eerste casio G-shock (DW-5000C-1A) uit 1983 vind ik zelf ook best iconisch, al bezit ik er geen. Ik ben meer liefhebber van de zware modellen die voor de G-schock uitkwamen (@carpe_tempus ; mooie!)

Leuk topic! Ik vind dit een van de betere ontwerpen van Seiko, voor mij ook iconisch :slight_smile: ;

10 likes

Het eerste lcd horloge, wat de gevestigde industrie op zijn kop zette :slight_smile:



ff lezen :slight_smile:
http://www.crazywatches.pl/waltham-walchron-optel-dsm-lcd-1972

12 likes

Ja, die is inderdaad iconisch! Mooi werkend exemplaar ! Ik heb dezelfde, stuk (display) helaas :unamused:

@ernst Jammer. Ik heb voor een lcd versie ooit een nieuw display kunnen kopen van de zoon van dhr Zanoni, de uitvinder van het lcd scherm! (nou ja hij had een belangrijke bijdrage in de ontwikkeling) Vond ik wel erg gaaf :slight_smile: Hij heeft geen lcd schermen meer helaas.
http://newdwf.com/viewtopic.php?f=72&t=4435

7 likes

Ik ben gek op die oude digi’s, met name Casio. Ooit mijn eerste horloge geweest, die ene met de rekenmachine… :wink:
Nu deze onderweg vanwege het bijzondere glaasje waar het speakertje uit tevoorschijn komt:

7 likes

En dit vind ik ook nog steeds een icoon (ondanks de foute uitstraling):

2 likes

Beetje zoals deze Seiko van me, mijn eerste echte merk horloge (doet het nog volledig!)

En ook deze nog:

Vroegah was alles beter!

3 likes

De Russen wilden niet onderdoen en lieten dit zien:

Elektronika 5 (in de ruimte geweest met cosmonaut Aleksandr Volkov).
:sunglasses:

9 likes

Prachtig zeg!!!

Mooi hoor, en ook absoluut iconisch! Die voeg ik ook nog eens toe aan mn verzameling :+1:

1 like

Die springt er echt uit qua ontwerp bij Seiko. Dat speakertje is echt helemaal top! :+1:

Trouwens vwb ontwerp vind ik deze A133 een van de beste ontwerpen van Seiko LCD’s in de periode >1977
Jammer dat het horloge zo weinig functies heeft…

5 likes

@ernst: gaaf met die streepjes boven de dag!

1 like

Zesde klas lagere school…O wat was ik gek op deze. Kon je om je nek hangen maar zat ook op een band.

6 likes

DW-5600C-9V – June, 1987 – The first incarnation of the ‘gold’ 5600.
Like earlier ‘gold’ models in the G-Shock line this watch has gold buttons,
gold bezel screws, gold buckle and gold accents on the dial.
The black bezel also has gold colored lettering instead of the normal white.
In this model the gold border on the dial is an unbroken line.



Overigens zijn de bezel en band aftermarket uit Brazilië ivm resin rot origineel…

3 likes

Daar achter zit de koekoek denk ik - niet die van het HF natuurlijk…

1 like

Zo simpel kan het zijn…

2 likes