Meest iconische digitale horloges

Veeeeery nice!

1 like

Een tikje anders weer, maar drie maal Junghans is toch wel mega scheepsrecht

9 likes

Deze is echt prachtig.

1 like

Dank MD - Wordt ook al jaren niet meer gedragen alleen af en toe eens een batterijtje gewisseld om zijn gezichtje weer eens te zien;-)

1 like

De Omega Seamaster Chrono Quartz Albatros Montreal (The Beast of Biel) was de eerste die analoog en digitaal combineerde. Het 1611 kaliber was handgesoldeerd en is alleen in dit horloge gebruikt.

Ik heb er een, en zoek er nog een display voor. Ik hoor graag tips als je er een weet (of vermoed).

Fors en zwaar, omdat er in feite 2 kalibers in zitten:

Beetje info:

http://www.crazywatches.pl/omega-1611-chrono-quartz-montreal-albatros-1975

10 likes


Junghans Mega-1: iconisch en bijna een culthorloge.

7 likes

hoezo bijna?

8 likes

Je hebt gelijk.

1 like

Dit is toch langzamerhand een icoon aan het worden. Had hem graag gehad, maar met zijn krappe 42mm is hij echt net een maatje tè. Ook de dikte (bijna 13mm) is,…helaas of misschien maar goed ook. :wink:

Deze is natuurlijk helemaal om van te smullen:

12 likes

There you go…:wink:

3 likes

Dat is 'm! Mooi hè? :heart_eyes:

1 like

Yes en in die tijd een wondertje van vernuft.
Heb er zelf nog echt gebruik van gemaakt voor (korte) rekensommen.:smile:

Pas recent weer een batterijtje geplaatst en voila. Geen bewegende delen is toch ook wel een voordeel.:+1:

2 likes

Ik had er telefoonnummers in staan… :smiley:

2 likes

Dat herinner ik me nu ook, beetje gedoe om ze erin te krijgen en maar hopen dat de batterij niet leeg raakte…

En om die nummers onderweg dan te bellen, op naar een telefooncel.:joy:

1 like

Daar had ik nooit zo’n last van. Ik kom uit een dorp waarbij ons netnummer uit 4 cijfers bestond… :smile: smile:

1 like

Even recapituleren, dit type is jouw eerste horloge geweest, je hebt hem niet meer maar bent er nog steeds verliefd op?

In het kort: yup.

1 like

Okay, als je de foto van de mijne goed bekijkt, zie je dat er in 3 hoeken van het bedieningspaneeltje wat barstjes zitten…

Wanneer je daarmee kunt leven en jouw adres in een PB-tje naar me stuurt, stuur ik hem begin volgende week naar je op.

Deal?:joy:

10 likes

Kijk dat maakt dit forum helemaal super!!
@ThaPapper: :+1:

3 likes