Meest maffe (maar "betaalbare") horloges

Volledig eens :joy:

Ha, ik heb in ieder geval al twee horloges die hier gepost zijn, dus ik doe het goed qua kenmerkende collectie :smiley: (Lip Mach 2000 en de LEGO casio; de Dee & Ricky limited zoals het officieel heet)

In de categorie interessant en betaalbaar: Think the Earth WN2. Seiko uurwerk met een ronddraaiende wereldbol onder het grootste, bolste stuk glas wat je ooit gezien hebt. Alleen voor wie een Eco-Zilla een dagelijks horloge kan zijn. Dusdanig apart dat Revolution UK nog deze foto van mij gebruikt heeft voor een reportage in nummer 9.

Seiko Think the Earth

13 likes

Wat betreft vreemde complicaties, ik heb zelf een Seiko met een 8m25 uurwerk. En om die dancing hands in actie te zien is ook redelijk bizar.

En betaalbaar ook nog.
Uit mn hoofd is er ook nog de 6m25 met ook nog een secondewijzer dat is nog vreemder om te zien.

4 likes

1 like

Ik zou eens gaan shoppen bij het roemruchte Croton:

Tientjeswerk.
Ik heb even gezocht voor de grap maar de interwebs puilen uit van de “bizarre” horloges voor weinig. Voorbereiden op carnaval?

etc etc

2 likes

Als je ooit een zinsverbijstering van jewelste krijgt en deze van de hand wil doen. Je weet me te vinden.

Right here, stalking you as of now…

ik heb dan deze dubbeldekker nog met een analoog kompas.

4 likes

Hello Kitty toch?
Of was dat z’n rugzak?

1 like

Deadpool = adventure time
Iron man = dora the explorer

Hello kitty idd rugzak

1 like

die zoek ik nog, i love it

Die eerste is nogal slecht ontwerp. Maar met ‘bizar’ doe je 'm imo teveel eer aan.

De tweede vind ik al helemaal niet bizar. Doet qua ‘bizarheid’ niet onder voor de gemiddelde Breitling, die dan weer wat minder betaalbaar is.

Nee, voor de meest bizarre ontwerpen moet je toch in de prijsklasse boven € 10.000 shoppen. Voor dat geld (of nog véééél meer) heb je ruime keuze uit diverse horloges, die zowel zeer bizar als uitzonderlijk lelijk zijn.
Onderstreept maar weer dat duur en mooi (of veel geld en goede smaak) twee compleet verschillende zaken zijn.:slight_smile:

.

Deze twee waren meer gericht op de post er boven, van @Dpvh

Beide zijn seiko dancing hands.elke hand heeft zijn eigen motor die dus onafhankelijk aangestuurd worden.

Ze zitten in mijn collectie, de eerste omdat hij super zeldzaam is en de tweede omdat hij geweldige complicaties heeft voor een quartz.

1 like

Beiden 6m25 uurwerkje lijkt me?
Ben nu al fan , ook al vind ik het ontwerp(vooral van die eerste) maar niks :grin:

ff topic gewijzigd…

1 like
2 likes

Bovenste is een 6m23 60xx ( ben de laatste twee even kwijt)
Onderste een 6m23 7000

1 like

Tof! :thumbsup:

En @dreski ja invicta is praktisch valsspelen met hun belachelijke staaldraad,grillplaat,alcatraz constructies af en toe :grin:

2 likes

2 likes

Graham al geprobeerd? Heb er ooit eentje gehad, was wel leuk!

Leuk topic!
Betaalbaar is natuurlijk een relatief begrip.
Maar deze horloges zijn nog enigszins betaalbaar, maf, maar niet ondraagbaar:

Vooral die Dietrich vind persoonlijk heel cool.

SevenFriday

Dietrich

4 likes